de temp waar ik woon wijkt ± af 3 a 4 af graden af
locatie aalter knesselare
kan dit gecorigeerd worden ?
mvg Jo
Als je een vrijwel accurate temperatuur wilt zien moet je een eigen weerstation (of in ieder geval een temperatuursensor) neerzetten.
Het hangt inderdaad af van waar het weerstation staat dat de data voor jouw locatie doorgeeft aan de API die wij gebruiken voor de weergegevens. Als dat station een paar straten verderop staat, waar de zon of wind net anders is, kan dat de gemeten temperatuur beïnvloeden.
Zoals @robertklep al aangeeft is de beste oplossing om zelf een lokaal weerstation te plaatsen, zodat je de data lokaal kunt uitlezen. Zelf heb ik goede ervaringen met de Open Air Outdoor, vooral als je ook interesse hebt in luchtkwaliteit, en met de EcoWitt WS90 (Powered by Shelly).
Er is ook een KMI app (alhoewel ik geen idee heb of je daarmee makkelijk locatie-gebaseerd kunt werken).
Ik heb kmi Belgium (als je dat bedoelt ) geïnstalleerd via forum.. nog steeds afwijkend temp
![]()
Wellicht geeft KMI onjuiste waarden door, zover ik weet geeft Homey de ontvangen data 1 op 1 door. Dus mijn advies, contact KMI.
Hier staat data afkomstig van weerlive.nl
Op de officiële kmi on Android klopt het wel …