Ik en op zoek naar een outdoor tempertauursensor, moet gevoed worden via netspanning, en ik wil geen internet afhankelijke oplossing.
Is vnl bedoeld als input voor mijn OTGW stooklijn. Ik probeer onafhankelijk te zijn van weerapps en status van een batterij.
evt zou een weerstation die ook windsnelheid en regen meet ook een oplossing zijn, enige wat ik daairin echter kan vinden is de Ventus W830 maar die ‘moet’ volgens ij weer via de cloud gekoppeld worden…
‘worst case’ denk ik aan een shelly plus uni en een Ds18b20 sensor…
Die heb ik ook (als Alecto WS5500) maar het ding met alle sensoren dat je buiten hangt werkt niet zonder batterijen (alhoewel er ook een zonnepaneeltje op zit, de huidige batterijen die er in zitten zijn nu 18 maanden in gebruik, dat is wanneer ik het apparaat gekocht heb).
Je kunt 'm wel volledig lokaal gebruiken icm Home Assistant: het weerstation kan geconfigureerd worden met het “Ecowitt” protocol, waarbij je een eigen serveradres kunt opgeven. Met de Ecowitt integratie voor Home Assistant kan je zo’n adres aanmaken (in feite een URL op je HA server) en vanaf dat moment stuurt het basisstation elke 20 seconden z’n data daar naartoe.
Werkt perfect, maar geen idee of Homey het ook ondersteunt.
Ah ja, ik zie nu dat de tekst van die app (“This app requires the Misol or Ecowitt gateway”) nogal misleidend is. Je hebt voor de WS5500 namelijk geen gateway nodig, want het display dat je erbij krijgt is een gateway.
Verder lijkt deze beschrijving precies op de manier waarmee je het apparaat naar HA kunt laten publishen, dus met Homey gaat dat dan op dezelfde manier (lokaal) werken