Ik heb dezelfde Technisat Dual Switch (voor mijn hal en buitenverlichting). Ik heb net even voor je gekeken en bij mij is deze ook Secure (S2 Authenticated), echter met maar Tx Queued 81 en Tx Sent 88 in de afgelopen 7 dagen. Ik moet zeggen dat ik wel eens problemen ondervind met deze schakelaar (eens in de zoveel maanden) en dan is de enige oplossing om de stroom er af te halen, waarna het is opgelost. Ik heb het geprobeerd te onderzoeken maar kon zelfs met hulp van Athom support niet de oorzaak vinden en aangezien het niet vaak voorkomt heb ik mij er maar bij neergelegd.
Dank voor het nakijken!
Ik houd het de komende dagen wel een beetje in de gaten en anders de Homey af en toe maar resetten. En ik zal de stroom er ook wel even afhalen. Wie weet.
Tot deze week eigenlijk nooit problemen gehad met deze schakelaar.
Mocht ik nog wat nieuws ontdekken dan zal ik het hier wel posten.
Mochten jullie nog iets ontdekken dan houd ik me ook aanbevolen ![]()
Een enorme klodder mosterd na de maaltijd hier, maar als ik jou was zou ik hem eens unsecured pairen (5x 0 als code tijdens pairen). De kans bestaat dat dit je probleem oplost.
@Kaalus Ik heb eerder met succes twee Technisat rollladenschalters op Homey Pro 2023 gekoppeld. De derde lukt me nu niet. Stap 1 (T1 minimaal 10 seconden vasthouden om rode led aan te laten gaan) lukt prima, maar daarna helemaal niets meer. Ik gebruik de Technisat app v1.5.9. op Homey Pro 2023 v12.1.1.
Heeft dit misschien met afstand te maken? Dit is de eerste schakelaar die ik op een andere etage (1e) probeer te koppelen dan waar Homey Pro 2023 staat (begane grond). Afstand zo’n 10-12 meter, zit een houten plafond tussen. Wat kan ik doen om het toch werkend te krijgen?
Homey (al dan niet tijdelijk) dichter bij de schakelaar brengen? Een Z-Wave Signaal Extender (bijv. Aeotec) op de eerste etage installeren? Of heb je nog andere suggesties voor mij?
Kan inderdaad zijn dat de afstand te groot is of het signaal toch verstoord wordt. Wanneer je de eerste stap doorloopt pakt Homey dat wel op? Mits dat zo is zou het signaal wel aan moeten komen bij Homey.
Je hebt geen ander, permanent gevoed Z-Wave apparaat in de buurt hangen die het signaal door kan zetten?
@Kaalus Ik heb het opgelost. Wat heb ik gedaan? Ik heb Homey (Pro 2023) uitgezet, verplaatst naar zelfde kamer als rolluikschakelaar en weer aangezet. Aanmelden rolluikschakelaar ging in één keer goed. Daarna Homey weer op z’n originele plek gezet en wat denk je? Rolluikschakelaar doet het nog steeds!
Ik kwam op dit idee omdat je het had over mogelijk signaal verstoring. Kan het zijn dat bij eerste keer aanmelden het signaal rechtstreeks tussen Homey en de rolluikschakelaar sterk genoeg moet zijn en eenmaal aangemeld het pas gaat bridgen met andere z-wave apparatuur?
Heeft er iemand hier hetzelfde probleem? Sinds een paar dagen, reageren mijn technisat smarthome schakelaars niet meer in deze Homey app. Ik krijg een rode foutmelding dat het z-wave apparaat niet reageert. Ik heb dit let al mijn schakelaar(6 stuks) tegelijk. Geen werkt meer in de app. Heb al geprobeerd ze te verwijderen, maar dan kan ik ze niet meer koppelen daar de app ze niet meer ziet. Ook na verwijderen en herinstalleren van de app, blijft het probleem zich voordoen. Iemand mogelijk een idee wat ik hier aan kan doen?