Technisat z-wave inbouwschakelaar

De Technisat z-wave inbouwschakelaar wordt nog niet ondersteund door Homey, terwijl het een mooi product is. Zeker voor de Nederlandse markt waar veel Busch Jeager schakelmateriaal wordt toegepast.
Het zou daarom wenselijk zijn als er een app komt die deze inbouwschakelaar (zowel enkel, dubbel als dimmer) ondersteunt.

1 Like

We hebben een topic voor dit soort Request, maak hier a.u.b gebruik van.

inmiddels aangepast

Ik dacht hetzelfde, spul past mooi bij mijn BJ schakelmateriaal. Heb de app zelf gemaakt en is inmiddels beschikbaar in de store: https://homey.app/a/com.technisat.smarthome

Hopelijk kunnen jullie me helpen met de Technisat Dubbele schakelaar.

Bij installeren worden er 2 apparaten geinstalleerd:

1. Dubbele wandschakelaar
  2. Uitgang 2

De eerste werkt zoals verwacht. Bij indrukken van de linker fysieke knoppen op de Technisat, wordt de status aan/uit juist weergegeven.

Dit is niet bij de tweede: Bij indrukken van de rechter fysieke knoppen op de Technisat, wordt de status niet weergegeven in de app. Hierdoor kan je dus niet zien of de lamp aan of uit is.

Weet iemand hoe dit werkend te krijgen is?

@Kaalus heb jij enig idee hoe dit kan?

De handleiding van Technisat klopte destijds niet en gezien ik het apparaat zelf niet heb moest ik daarop afgaan. Met wat hulp van een ander community lid tot deze basis weten te komen. Draai je de test versie van de app? Die bevat wat fixes waaronder het e.a. voor de dubbele schakelaar. Mocht je deze versie nog niet gebruiken kun je die hier vinden: Technisat SmartHome | Homey

Hi Kaalus, nee, met de testversie wordt ook de status van de linker schakelaar niet weergegeven. Dan doen ze het dus allebei niet.

Kan ik helpen om het werkend te krijgen? Onderstaand zijn de nieuwste bijbehorende documenten.
Overigens, ook de zwave inclusie gaat anders, nl: “Drücken Sie die obere Tastposition (T1) 3 X innerhalb von einer Sekunde.”

Hmm, dan is die fix helaas ook niet de juiste. Zal die weer terugdraaien naar de huidige versie tot ik een definitieve oplossing heb.
De koppel instructie heb ik al tijden geleden aangepast maar is nog steeds niet naar de live versie gekomen door de bugs met de kanalen.
Als je verder zou willen testen kun je me een DM sturen. Ik heb het apparaat zelf helaas niet dus dat zou ontzettend helpen!

Als ik probeer te connecten dan komt direct na het rode lampje al een groene. Dan weer een rode en dan weer een groene en dan gaat het ledje uit. En de homey heeft hem dan nog niet verbonden. Wat gaat er mis?