Heeft er iemand hier hetzelfde probleem? Sinds een paar dagen, reageren mijn technisat smarthome schakelaars niet meer in deze Homey app. Ik krijg een rode foutmelding dat het z-wave apparaat niet reageert. Ik heb dit let al mijn schakelaar(6 stuks) tegelijk. Geen werkt meer in de app. Heb al geprobeerd ze te verwijderen, maar dan kan ik ze niet meer koppelen daar de app ze niet meer ziet. Ook na verwijderen en herinstalleren van de app, blijft het probleem zich voordoen. Iemand mogelijk een idee wat ik hier aan kan doen?
Ik heb er eentje in gebruik, die werkt gewoon (nog).
Anyway, na het verwijderen uit de app moet je de schakelaar ook verwijderen uit het Z-Wave netwerk en wellicht zelfs resetten voordat je 'm weer kan koppelen. Zie manual hoe je dat precies moet doen.
Dank je wel voor het meedenken Joost_Else, maar na het resetten(20sec lang de uit-knop indrukken tot je groen en rood lampje gezien hebt knipperen) opnieuw proberen te koppelen(10sec lang aan-knop indrukken tot rode lampje brandt) met de app in de Homey, werkt helaas niet. Hij zou dan over moeten springen naar de 2e fase waarbij je de code moet ingeven, maar dat doet hij niet. Handmatig kan ik hem als gewone schakelaar/dimmer blijven gebruiken. En het vreemde is dat bij mij plots alle 5 mijn inbouwschakelaars niet meer via de Homey pro werkten.
Joost, het is gelukt. Ik heb eerst alle schakelaars één voor één gereset, en daarna lukte het wel. Lijkt dat er eentje een verstoord signaal heeft afgegeven waardoor het opnieuw koppelen werd verhinderd. Dank je wel dat je mij in de goede richting geduwd hebt.