Tapo P115 aantal watts problemen

Hallo allemaal,

ik heb vorige week een aantal Tapo P115 Smart plugs binnen gekregen.
maar ik heb het gevoel dat de aantal watts niet goed doorkomt
zijn er meer mensen die hier last van hebben. of misschien een oplossing hebben hiervoor?
ik heb er bijvoorbeeld 1 op de oven aangesloten en deze heb ik aangehad maar die zie ik dus helemaal niet terug.

Mogelijk is dit nog steeds aan de orde:

Dat zou zeer spijtig zijn want deze smart plug kunnen mooi naast elkaar in een stekker doos als nodig is.

Je zou het nog eens kunnen navragen bij de ontwikkelaars van de beide Tapo-apps.

Voor de officiële via de contactgegevens vermeld op de App Store-pagina: Tapo App voor Homey | Homey; voor de community app via de betreffende forumsectie: [APP][Pro] Tapo. Ik zie in de eerste post overigens staan dat de community app van de P115 alleen aan/uit ondersteund.

ik zie het inderdaad staan. dat was me nog niet opgevallen.
maar ik ga ook wel even contact met ze opnemen dan weten we het zeker.
thanks voor het mee denken.

Heeft dit nog opvolging gekregen?

Ik heb nu een paar slimme stekkers die met Tuya werken maar dat is teveel gedoe. Zat aan de p115 te denken als vervanger omdat ik de stroommeting erg belangrijk vind. Dat werkt dus niet? Heb nu ook de Homey Energy Dongle waar ik de data mee wil combineren voor inzicht.

Ze werken achteraf gezien wel,
maar omdat het wifi power plugs zijn, denk ik dat er minder vaak data wordt gestuurd.
Ik had er namelijk één op mijn koelkast aangesloten en had het idee dat de waarden niet klopten.
Toen heb ik er één van IKEA op aangesloten. De waarden zijn hetzelfde, alleen die van IKEA werkt via Zigbee en stuurt veel sneller en vaker data door.

Het mooie aan de P115 is dat ze minder ruimte innemen, maar die van IKEA vind ik wel beter.

1 Like