Tado verwarming uit bij open raam detectie

Beste,

ik ben een nieuwe flow aan het uitproberen, om mijn verwarming in de badkamer uit te schakelen als er een raam open gezet wordt, ik weet dat het ook met tado zelf kan alleen moet ik dan weer een abbo aangaan, dus als het ook met een flow kan dan scheelt dat weer pegels en is de besparing nog groter :slight_smile:

Alleen krijg ik dit niet voor elkaar, als ik de flow test dan doet ie wat ik ingesteld heb, maar zet ik een raam open dan krijg ik wel een “open raam detectie” melding op mijn telefoon (Tado app), maar er wordt geen flow in actie gezet. ik zal mijn flow ff uploaden hier, misschien kunnen jullie zien wat ik verkeerd doe of kan het helemaal niet wat ik wil.

Met welke versie App is dat?

Zo gaat hij naar 15 graden bij Raam-Dicht, dat wil je niet, dus Open-raam detectie naar JA en dan bij ANDERS: de Normale temperatuur/schema instellen.

oke ik neem aan dat je het zo bedoelt, ik heb namelijk geen “ANDERS” staan, alleen als ik het zo probeer dan doet het ook niet, en bij een test
(ik moet ja of nee selecteren) geeft ie volgens mij een foutmelding, althans een uitroepteken bij de logica

misschien ben ik ook niet helemaal duidelijk geweest over hoe ik het precies wil, hier een poging :slight_smile:
stel ik ga naar de badkamer en die is verwarmt naar zeg 20 graden, ik ga douchen en zet daarna een raam open, vervolgens ga ik weg, zonder na te denken over de verwarming, nu geeft tado een raam open melding en zou de homey met een flow dus de verwarming uit moeten schakelen, of terugbrengen naar een vooraf ingestelde temp/ slim schema…zit ik in de goede richting met deze flow of doe ik het helemaal verkeerd?

welke app? die van tado zelf of de app in homey?

Goed gebruik is dat je zoveel mogelijk info geeft. lees ook even [Tip] Problemen met Homey?
Dus de versie van de Homey Tado App.

Maar er is ongeveer drie dagen geleden ook een nieuwe Tado app gepubliceerd en de oude is uit de Store verwijdert.
Zie: New Tado app v1.05

Dus welke App gebruik je ?

Ik gebruik versie 3.0.10

“ANDERS” krijg je als je een kaartje aanmaakt en dan omlaag trekt.

Oke ga ik proberen

Volgens mij is dat de oude app.
De nieuwe app is com.tado2 en heeft versie 1.0.5

@JPe4619 Volgens mij gebruik jij de nieuwe app?

Iig gebruik je een andere trigger dan @snarie

Klopt! ik heb inmiddels de nieuwere app geïnstalleerd, maar ook als ik dan de flow erin zet zoals voorbeeld dan werkt het nog steeds niet temp blijft gewoon hetzelfde ipv naar 15 grafen

Heb je de oude app verwijdert?

Nee had ik nog niet gedaan, zou deze versie de nieuwe dwars zitten?

Is een andere app. Andere devices. Nieuw koppelen. Zie diverse discussies.

Ik heb in de nieuwe app de apparaten opnieuw gekoppeld en de flow opnieuw aangemaakt, dus dat zou toch geen problemen op moeten leveren, maar ik kan morgen nog wel even kijken als ik de oude versie verwijder

Verwijderen hoeft niet maar heb je het goede device gebruikt?

Dat denk ik, ik heb de slimme radiatorknop ingesteld

En dan deel je niet even de nieuwe flow?

Ik zou niet weten wat daar het nut van is nu, ik heb nog niks veranderd t.o.v.het voorbeeld van @JPe4619, m.a.w ik heb de nieuwe app geïnstalleerd nieuwe devices gekoppeld en de flow hetzelfde gemaakt zoals voorbeeld van @JPe4619, maar werkt bij mij ook niet

Tja ik weet niet wat het verschil is tussen


En

Maar dan kom ik ook niet verder.
Ik zou even met support voor de app contact opnemen.