Tado mogelijkheden/vragen

Inmiddels gestart met Tado. Over de Tado app, nog wat onduidelijkheden.
Ik zie op het tweede scherm drie buttons, Tado smart, Slimme schema en Identify Device… Voor mij is niet precies duidelijk waar deze buttons voor dienen.
Als ik bijv op slimme schema tik dan licht de button op maar in de thermostaatknop (en Tado app) zie ik geen verandering.
Bij mij blijft de batterijstatus leeg, heeft dat in Homey geen functie?
Is hulp/advies mogelijk?

Eurotronic zou ik niet voor gaan. Heb ze net weer terug van de leverancier en ben nog steeds niet tevreden. Veel uitval/niet ontvangen van de commando’s.

Nog een toevoeging op je vraag van een paar maanden geleden. Wellicht heb je dit al gevonden.

Je kunt een temperatuur compensatie doen als de gemeten temperatuur afwijkt van de werkelijke temperatuur in de kamer. Zie screenshot.

Je komt hier door naar kamers te gaan en dan op de naam van de kamer te klikken.

Je kunt hier ook aanpassen welke knop de zone regelaar is wanneer je meerdere knoppen in één ruimte hebt.

Nog een andere algemene opmerking. Ik zat laatst zonder internet aansluiting. De app doet het dan niet, maar je kunt dan nog wel handmatig de knoppen gebruiken.

Ik heb de Tado nu ruim 2 jaar :slight_smile:

1 Like

Ook aan alle radiatoren en vloerverwarming in huis de Tado hangen. Werkt prima.

Maar de kids (of vrouwtje ;)) wil nog wel eens aan de radiatorknoppen zitten, waardoor de slimme schema dus wordt geannuleerd/uitgesteld/niet meer slim ;). Ik wil eigenlijk op het moment dat dit gebeurd een melding krijgen van homey op mijn mobiel. Dit als reminder (of ik kan handmatig via Tado eea instellen).

Ik dacht aan een slimme flow:
If - slimme schema toestand verandert
Then - stuur pushbericht.

Maar dat werkt helaas niet. Iemand al zoiets ingesteld?

heb het even voor je getest, maar hier lijkt de door jou beschreven flow wel te werken

Hmm dank voor je test en reactie.

Doe ik dan mogelijk iets fout met de tag die er bij staat bij mij:

Heb daar nu niets mee gedaan eigenlijk.

Daar heb ik ook niets mee gedaan, wat vreemd :man_shrugging:

1 Like

Probeer kaartje De Ingestelde Temperatuur is veranderd :
image
Werkt hier perfect

1 Like

Dank, maar ook die werkt bij mij niet. Heel vreemd. De flow doet ook niets als ik op “test” druk.

Waar zou dat aan kunnen liggen? Moet ik anders toch met “tags” gaan werken.

Is het mogelijk dat jullie misschien de hele flow delen?

De “En” kaart kan je natuurlijk weg laten, mijn kinderen schroeven de verwarming op als ze naar bed gaan, Vandaar de tijdslimiet.

1 Like

Dank! Gebruik dezelfde flow, maar hij doet niets. Ook niet als ik het wil testen zeg maar.

Misschien even van de week tado loskoppelen van Homey en dan opnieuw installeren…Heel vreemd

wellicht helpt dit, tado ziet het slimme schema alleen veranderen als daadwerkelijk de ingestelde temp veranderd. dus niet als het blok van het schema is afgelopen en een nieuw blok (met dezelfde temp) begint.

Ja klopt. Ik heb ook getest door de temp te veranderen via de app, maar ook handmatig via de knoppen. Helaas bij beide geen reactie via de gecreerde flow…

Edit: Tado app verwijderd en weer gekoppeld aan Homey en de flow werkt! Was toch iets met de app denk ik!

Dank allemaal voor het meedenken!

1 Like

Hallo,
De minimum ingestelde temperatuur van honingkoppen is 5 graden en warm water voor huishoudelijk gebruik. 30. Ik zie de optie om uit te schakelen niet, zoals in de applicatie van de fabrikant. Misschien heeft iemand het voor elkaar gekregen?

In de testversie van de app kan dit wel:

Overigens is uitschakelen volgens mij hetzelfde als de temperatuur op 5 graden instellen…

En 5°C i.p.v. uitschakelen is een goed idee, i.v.m. vorstbeveiliging.

Hoi,

Ik heb een vraag over Tado en Homey. Ik heb sinds kort een Tado bedrade thermostaat. Is het mogelijk om deze te koppelen aan Homey?
Als ik iets probeer toe te voegen kom ik op een scherm met voeg apparaat toe maar er staat vervolgens niks.

Alvast bedankt!

Pro of cloud/bridge?
De laatste ondersteund tado (nog) niet.

Doet je tado het wel goed via de smartphone app?

Ik heb een Homey uit 2019, meende dat die nu onder de pro valt?

Tado doet het wel via de app van Tado.