Tado mogelijkheden/vragen

Nogmaals dank voor al jullie reacties!

Hier draait Tado nu sinds een weekje.
Een bedrade thermostaat en 6 thermostaatknoppen (incl. bridge natuurlijk) voor een mooie korting van 40% aangeschaft via Tink.
3 van deze knoppen hangen in de woonkamer, samen met de thermostaat (OpenTherm aangesloten). De andere 3 knoppen hangen allemaal in een andere ruimte.

Tado heeft nog niet hoeven te verwarmen, aangezien we in een appartement wonen en het nog warm genoeg is binnen.
Ik zie wel dat hij keurig de warmwaterfunctie uitschakelt tijdens de nacht en als we van huis zijn. Daar verwacht ik dus nu al wat besparing van. Onze oude Essent E-thermostaat deed daar nl niets mee. Ik zie die besparing ook al terug via mijn slimme meters.

Installeren ging aardig eenvoudig. 2 radiatoren hadden al Jaga thermostaatkranen (onder een “gewone” niet-thermostatische knop), dus daar pasten de Tado knoppen meteen op.
Op de andere radiatoren zaten SAR kranen, die ik eenvoudig kon vervangen voor Comap thermostatische inserts. Effe water aftappen, insert vervangen en opnieuw bijvullen. Was voor de 4 radiatoren binnen een uurtje gepiept. Met de bijgeleverde Comap adapterringen zitten de Tado’s er heel netjes op.

Systeem ziet er perfect uit! Mooie bouwkwaliteit en luxe uitstraling! Blij mee!

1 Like