Homey en tado

En een popup op je tv als er iemand aanbeld. Maar je cv zo gaan aanpassen zodat je een hoop centjes kwijt bent en er daarna niks mee te doen is zonde. Kan je beter bier van kopen.

1 Like

Eens… maar any way die ouwe cevax mag wel eens vervangen worden voor iets dat mij niet 2 etages laat klimmen en bedienbaar is van achter de bar

In jouw huidige situatie zou ik hem lekker boven bij de ketel laten zitten want je zit er toch nooit aan.

Tado draait…

Nieuwsgierig: wat heb je allemaal geïnstalleerd/vervangen?

Je vroeg niet niet aan mij, maar mss vind het het toch leuk om te lezen. En anders misschien voor anderen die Tado overwegen. Ik heb ook veel aan dit soort posts gehad, dus…

Bij mij draait het ook. Zie mijn post op:

1 Like

Heb nog een oude AGPO HR Econpact 135C in combinatie met een Optifor WTW (2002). Alles heeft ieder jaar keurig zijn onderhoudsbeurten gehad en het functioneert nog prima.
AGPO wordt aangestuurd door een VAG 4000 die buitentemperatuur afhankelijk stookt en die op zijn beurt wordt aangestuurd door een CEVAX FS171. Alle radiatoren zijn voorzien van thermostaatknoppen De vloer verwarming op de BG is verdeeld in 2 sectoren (woonkamer, keuken) en bediend op de 7 kleps verdeler door 2 kamer thermostaten van WTH.

Vervangen: alle radiatoren op de 1ste en 2de verdieping door slimme thermostaatknoppen (7), de kamerthermostaten door 2 slimme thermostaten en de VAG4000 door de extension box. En vanzelfsprekend de bridge module.

Probleem 1: Wizard van Tado gaf bij het installeren van de extension box voor uitruil met de VAG4000 een hele andere aansluiting weer als later met het direct aansluiten op de AGPO.
Probleem 2: 's morgens als de stook begint loopt de temperatuur in het vloerverwarmings deel op naar 80+ graden. (bleek het bypass thermostaat ventieltje niet meer gangbaar en gesloten te blijven, paar tikkies met een klein hamertje en wat siliconenspray hielp)
Probleem 3: Comfortstand (=een voorraadje heet water voor de eerste vraag) was in de opstelling Tado <> VAG4000 niet aanwezig maar bij de directe aansluiting op de AGPO (opentherm nu) weer wel.
Die vraagt 's morgens warmte doch alle radiatoren staan nog dicht… Goed geïsoleerd huis en niet al te koud buiten. Loopt de verwarmingstemperatuur weer op naar 80+ graden.
Probleem 4: De helpdesk bot van Tado reageert pas na 3 dagen…

Daar gaan we nu mee aan de slag

Gr, Hans

Ik heb zelf ook nog op het eindpunt een AVDO (overdruk regelaar) geplaatst, want als alle thermostaatknoppen dicht staan, moet er nog steeds een loop zijn, anders kan de pomp van de ketel (sneller) kapot gaan.

Zit hier nog wel de orginele thermostaatknop op?

Verschillende ketels houden zelfs gewoon op als er geen doorstroming is. Als ALLES voorzien is van thermostaatventielen dan is een AVDO noodzakelijk!

1 Like

Dit is het verdeelblok. rechts de bypass ding (denk ik)
witte doosje rechts boven is niet meer aangesloten
AVDO ??

Als dit je vloerverwarming is dan zou ik hem maar snel uitzetten! Temperatuur hoort niet en mag niet boven de 50 graden komen. De witte thermostaatknop rechts onderin hoort dat te regelen.
“Rechts de bypassding” snap ik even niet. Zou je die eens kunnen omcirkelen?
Kastje bovenop doet normaliter je pomp schakelen maar dat zal iemand dan wel afgekoppeld/veranderd hebben.

Wat ook kan is dat er 1 radiator is met gewone knop en geen thermostatische knop die altijd aanstaat (bv een toilet of badkamer).

Dit is een AVDO en die staat niet op het plaatje.
AVDO

helemaal links zit je bypass ventiel

Scherp!

en aan het verbruik van je pomp te zien staan alle zonekleppen dicht waardoor er geen warmte afgegeven wordt aan je vloer. Je kunt ook je max. cv aanvoer temp. terug draaien naar bijv 60 graden. 80 is wel heel erg hoog.

Ouwe radiatoren houden van hoge temperaturen.

Klopt, maar zakken naar 65 of 70 gr kan best, gaat een HR ketel ook economischer van werken.

1 Like

Hij kan beter de thermostaatknop/kraan nakijken voordat zijn vloer er uit klapt.

Als alle zone kleppen dicht staan toert de pomp helemaal terug (auto adapt) waardoor er geen flow is over de vloerverwarming. Als de ketel aanspringt en het primaire circuit opwarmt naar 80 graden dan word de verdeler ook heel snel warm. zo snel kan de thermostaatknop niet dicht gaan en aangezien er geen afgifte is kan hij ook niet mengen. als je een groep open gooit zal de temp. waarschijnlijk wel naar 50 graden gaan.

klopt maar voor slaapkamers doen ze het ook prima op 60 graden aangezien het daar geen 21 graden hoeft te zijn. Strenge winters hebben we ook niet meer en mocht het wel voorkomen kun je altijd tijdelijk de temp weer opschroeven. zo stookt je ketel een stuk rustiger en als je retour water boven de 58 graden komt is je hoog rendement ook weg.