Homey en tado

Vloerverwarming wordt aangestuurd door 2 kamer thermostaten (WTK) en bedienen de kleppen in het vloerverwarmingsblok.
De ketel wordt aangestuurd door de Cenvax die op zijn beurt weer buitentemp. afhankelijk gestuurd wordt.
radiatoren in de badkamers en slaapkamers worden bediend door de radiatorknoppen.

Dit kan vast beter… Roept u maar !

rad thermo

cencax

Das een aardig vermoeden.

Das WTH.

1 Like

slijt de bril nu ook al?

1 Like

een kenner…

Dat dan weer wel ja!

1 Like

En voor jou een ingewikkeld systeem misschien, voor mij een heel normaal iets.
Je moet je eerst bedenken wat je nu op dit moment met de hand regeld iedere dag en wat je dan dus zou willen automatiseren. Bijvoorbeeld: doe je de woonkamer en keuken iedere dag met de hand op een andere temperatuur zetten? Of gebruik je 1 kamer boven voor studie of zoiets?
Als je dat weet dan weet je ook welke ruimtes je zou willen automatiseren
Als je boven alleen maar slaapt bijvoorbeeld en de temperatuur 24/7 op 18 graden staat (18 roep ik zomaar hoor) dan zou het onzin zijn om daar dure knoppen op te zetten.

Daar heb je wel een punt!
2de verdieping staat leeg (op af en toe logerende kinders na dan), 1ste thuiswerk kantoor, bad-, en slaapkamer wel in gebruik. draai zelden aan de ‘knoppen’. staat permanent op 22 gr.

Precies! En je Cenvax doet de temperatuur voor de nacht regelen. Dus wat zou je dan willen veranderen?

lager gasverbruik

Draai de temperatuur dan naar 20 graden! :wink:

waar heb ik dan die Homey voor?

Als je die gekocht hebt om je cv te regelen zou ik hem terug brengen ja.
Maar een nieuwe cv-ketel bespaard meer gas denk ik.

En ik heb Homey gekocht om te kijken hoeveel glazen bier er nog in het vat zitten en dat te laten zien op een iPad achter de bar.

2 Likes

bij mij gaat er een groen lampje branden als de groene bak naar buiten moet…

En een popup op je tv als er iemand aanbeld. Maar je cv zo gaan aanpassen zodat je een hoop centjes kwijt bent en er daarna niks mee te doen is zonde. Kan je beter bier van kopen.

1 Like

Eens… maar any way die ouwe cevax mag wel eens vervangen worden voor iets dat mij niet 2 etages laat klimmen en bedienbaar is van achter de bar

In jouw huidige situatie zou ik hem lekker boven bij de ketel laten zitten want je zit er toch nooit aan.

Tado draait…

Nieuwsgierig: wat heb je allemaal geïnstalleerd/vervangen?

Je vroeg niet niet aan mij, maar mss vind het het toch leuk om te lezen. En anders misschien voor anderen die Tado overwegen. Ik heb ook veel aan dit soort posts gehad, dus…

Bij mij draait het ook. Zie mijn post op:

1 Like