Support Athom

Nee hoor. In homey 1.0 kreeg ik op de desktopversie al een melding bij 18 apps dat homey dan mogelijk minder goed zou functioneren.

Nogmaals, ik heb er niet meer dan 17, waarvan 3 disabled. Ik heb memory en storage nog nooit “vol” gezien. Verklaar dat dan?

Tevens zeker niet de info die ik indertijd van de oprichter zelf net nadat de kickstarter gesloten was ontving.

Nog belangrijker misschien te zeggen dat de ene applicatie de andere niet is. Dus 18 apps, of 15 tot 20 apps is dan niet meer dan een richtgetal. Als gebruikers dan melding maken van problemen zou support moeten kijken of er een relatie te leggen is met het aantal apps. Vervolgens zou support in dat individuele geval moeten kijken of dat daadwerkelijk de verklaring is.
Echter dat laatste doet support niet, en dat is kwalijk want men laat het slechts bij een suggestie.
In mijn geval overigens heeft men een dergelijke suggestie nog nooit gedaan. Men heeft feitelijk nog nooit gekeken naar wat er daadwerkelijk aan de hand is. Bij mijn laatste melding (zie hierboven) heeft men helemaal nergens naar gekeken. Na een maand krijg ik de suggestie dat de adapter (die nota bene eerder al door hen vervangen werd) mogelijk het probleem is!?

Ergo, waar is steeds het feitelijke onderzoek? Waar zijn de argumenten? Het lijkt wel of de Homey voor Athom net zo n black box is als voor mij.

Dat zou heel goed kunnen😬

Ik kan best leven met limieten van Homey, maar niet als dat plots veranderd na een update

Wel zo fair om nu te melden dat sinds enige dagen (na de laatste Homey update?) ik vaker dan voorheen de verbinding met Homey verlies.
Nu gebeurt dat meerdere malen per dag…

Ik zie voor wat dat betreft dat Homey daadwerkelijke de verbinding met mijn (mesh router met uitstekende dekking) verliest.

Hebben meer mensen dit? Is er wat betreft wifi connectie iets gewijzigd in de laatste Homey update?

Hoi allen,
De tado app heb er maar afgehaald, die doet het niet meer, jammer.
Ik heb sinds een paar weken (ook) problemen met de hue app van homey. Die gaat op ogenschijnlijk willekeurige momenten op pauze. Al diverse forum berichten hiervan gezien. Gisteren een call aangemaakt bij athom hierover. Nu 2x per dag flow draaien om de hue app te herstarten.
Ik ben benieuwd en hou jullie op de hoogte…
Grt jash

Oh ja call aangemaakt over niet werkend infrarood in het verleden, ook geen adequate oplossing voor tot op heden…

Zigbee die niet goed werkt

1 Like

Homey staat er al tijden om bekend niet goed om te kunnen gaan met mesh systemen, of systemen met 2.4Ghz en 5Ghz met dezelfde SSID. Het zou me niks verbazen (maar dat is pure speculatie) dat ze daar iets aan hebben proberen te doen waardoor het bij mensen waar het voorheen goed werkte ook ineens niet goed meer werkt.

Dit topic is vooral bedoeld om de ervaring met de support van Athom te delen. Heb je voor je probleem een melding gemaakt bij Athom? Hoe hebben ze daar op gereageerd?

Opvallend tot dusverre vind ik dat meerdere gebruikers met dezelfde problemen sukkelen, maar Athom daar niet open en duidelijk over communiceert (bijvoorbeeld op hun help pagina’s)? Ieder van ons krijgt andere info.

Als “Homey er al tijden om bekend staat niet goed om te kunnen gaan met mesh systemen” waarom melden ze dat dan niet op hun help pagina’s? Nog los van het feit dat ze dan langzamerhand met een oplossing zouden moeten komen of minimaal mogelijke workarounds. We zoeken het in deze community allemaal zelf uit zo lijkt het?

Ik heb dus gisteren mijn CTS/RTS waarden voor 2.4 Ghz verlaagd en ik kreeg gisteren een veel snellere response in de app en bovendien minder timeouts en verzoeken om retries. Tot mijn verbazing. De verbinding is gisteren verder op gebleven.

Vandaag heb ik plots echter weer extreem veel errors in de app. Maar tot dusver héb ik nog verbinding. Vreemd hoe dat per dag kan variëren?

En inderdaad ik heb al een tijdje een mesh router, maar pas sinds de laatste update viel de verbinding meerdere malen per dag weg…

Ik roep iedereen op om elk probleem vandaag te melden en te refereren aan het feit dat anderen dezelfde problemen hebben.
Daarmee door te gaan tot Athom ons als community serieus gaat nemen.

Ik ben een early adopter en heb het succes van Homey mede mogelijk gemaakt en verwacht nu niet in de steek gelaten te worden. Dat zou voor iedereen hier moeten gelden.
We zitten in deze community omdat we de mogelijkheden van Homey zagen (en zien)!

2 Likes

Hallo iedereen,

Ik weet niet wat er met Athom gaande is, maar de huidige support laat volgens mij weinig te wensen over!! Ik heb vorige week maandag via de officiele athom support procedure een ticket geopende voor het steeds crashen van mijn KNX app! Volgens de policy van Athom reageren zijn binnen de 2 werkdagen!
Maar tot op heden geen antwoord gekregen behalve een melding dat ik een support ticket heb geopend!
Ik heb ook reeds 2 keer een mailtje gestuurd om de status van mijn ticket te krijgen! Niets njet nada! Gisteren dan toch maar een klachten mailtje naar Athom gestuurd!

Dit kan gewoon niet, het gaat hier over een aangekocht product waar iedere recht heeft op goede support!

Ik hoop dat deze aanpak niet de regel is!

Groetjes,

Jurgen ( een op dit moment niet gelukkige Homey gebruiker)

hoe bedoel je dit dan?

Ze hebben bij Athom vermoed ik twee (2) supportmedewerkers en die zijn allebei ziek. Bij mij gebeurden twee bijzondere zaken.

  1. De meldingen die de ene medewerker in behandeling heeft ziet de andere niet.
  2. Als je je melding updatet dan “schuift de melding uit beeld”, zoals het werd verwoord.

In beide gevallen gebeurt er met je melding dus niets.

Apart trouwens, maar zelfs de standaard reply is nog steeds niet aangepast… Ze zitten daar nog “within the holiday season” :-p

[quote=“Rick_Heesakkers, post:37, topic:25260, full:true”]Ze zitten daar nog “within the holiday season” :-p
[/quote]

Ah, dat verklaart een hoop :smiley:

Bedankt voor de update!

Zie ik tot mijn verbazing dat vanochtend alle Tado devices onbeschikbaar zijn met de melding “Invalid Response (400)”. Dat is volgens mij het probleem dat jij ook gemeld hebt?

Dat probleem had ik ergens vorig jaar, maar het “verdween” toen zonder dat Athom daar overigens ooit een verklaring of oplossing voor heeft gegeven (ondanks meerdere meldingen).

Dit is wel een heel vervelend probleem, want het houdt in dat ik alle Tado devices moet verwijderen om ze dan opnieuw toe te voegen. Vervolgens zijn ongeveer 17 flows met bijbehorende variabelen stuk en die moet ik dan repareren (en ja, een optie om flows te backupen hebben we ook nog steeds niet). Om daarna te wachten tot het zich weer voordoet…

Ik heb opnieuw een probleem gemeld… Zucht.