Trenger litt hjelp for å få dette til å fungere optimalt
Kjører det i dag fra 4 flows da med start fra kvar enkelt sensor og det samme med stopp
Men dette fungere berre delvis, om begge sensorene ligger over startverdi så starter den og stopper når første kommer undre oppgitt stopp verdi.
Skjønner ikkje heilt dette med variabler hvordan det skal settes opp, noen som har eit forslag og dele.
Må nok ha litt flere detaljer på hva du ønsker å oppnå her.
Skal styre forcering av ventilasjon fra to bad med fuktsensorer, Men etter å ha eksperimentert litt frem og tilbake i dag fant eg egentlig èin enkel og grei løsning som ser ut til å fungere greit.
Hei!
Hva endte du med å gjøre her, jeg lurer på om jeg skulle gjort det samme!
Hei
Beklager seint svar, e-posten hadde havnet i søppelposten
Men det eg gjør i dag, siden eg har eit eldre hus der det egentlig ikkje er andre krav en avtrekk fra våtrom. Så kjører eg ventilasjonen utelukkande fra fuktsensorene fra badene. Da har eg lagt inn start og stopp verdien for ventilasjonen % luftfuktighet, med restriksjon på motsatt føler om den er over oppgitt verdi for stopp
Her er to bilder som viser min løsning men det går like greit å lage dette som
4 enkle flow, start og stopp får kvar sensor
Hei, er ny på dette å lurer på om hva jeg gjør feil her.
Jeg har 2 bad som jeg ønsker å styre i forhold til luftfuktigheten. Jeg har fuktmåler på hvert bad fra ctm lyng. Jeg ønsker å styre systemair anlegget mitt.
Denne flowen fungerer når luftfuktigheten går opp og setter da viftehastigheten til high. Problemet er når luftfuktigheten går ned igjen skrur den ikke tilbake hastigheten på normal.
Bytt ALL til ANY så burde den fungere, siden du har ANY på den første flowen…