Flow buva mechanisch ventilator

HI all,

Ik ben nu een weekje in bezit van een Homey pro (2023) en druk bezig met inlezen voor advanced flow en hoe je “alles” aan elkaar kan knopen.

Ik loop echter nu tegen een probleem aan met de flow die ik wil creeren voor mijn mechanische ventilator.

In mijn hoofd is de ideale situatie als volgt:

Flow 1: Luchtvochtigheid hoger dan X percentage (Aqara sensor bij de douche) zet mechanische ventilator (Buva) op 100%.
-Flow 2: Controleer elke 15 minuten nadat flow 1 is gestart de luchtvochtigheidpercentage, als waarde onder X percentage zit zet mechanische ventilator op 10%. Zodra mechanische ventilator op 10% is gezet moet deze flow niet meer runnen tot flow 1 weer is gestart.

Ik heb verschillende manieren geprobeerd en nu met eenvoudige flow kunnen regelen. Echter blijft ik nu tegen het feit aan lopen dat flow 2 elke 15 minuten blijft runnen ondanks dat dit niet nodig is.

Hoe kan ik dit slimmer aanpakken? Ongetwijfeld is het ontzettend simpel maar ik kom er niet achter hoe ik dit nu moet doen

Mijn flow nu

Alle hulp om deze super beginneling te helpen wordt super gewaardeerd!

Vervang “elke 15 minuten” door kaartje “vochtigheid wordt kleiner dan 65”

Dit had ik dus in eerste instantie ook, maar om een of andere reden ben ik veel moeilijk gaan denken en had dit dus ook met een simpele flow afgekund.

Ik heb het nu aangepast en benieuwd of het gaat werken. — dit werkt. merci!