Sonos status via HTTP request

Hallo allemaal,
Ik ben inmiddels vrijwel volledig afgestapt van de Sonos app na de installatie van de sonos node op een Raspberry Pi. Het enige knelpunt waar ik niet uit kom is de status van een speler als voorwaarde te gebruiken in een flow. Iemand enig idee hoe ik een http request en de daarop volgende respons kan gebruiken in een flow? Heel concreet wil ik weten of de speler aan het afspelen is zo ja dan nee.

Http card get Json path in de EN kolom.

http://IPvanjenode:poort/naamvanjeplayer/state

{}

$.playbackState

PLAYING

1 Like

Super tof! Thx voor de snelle reactie! Werkt perfect. weg met die sonos app :wink:

1 Like

Heb hier stiekem nog wel een aanvullende vraag over. In de status staat nog veel meer informatie die ik gebruiken kan in een flow.

Ik heb braaf de waardes overgenomen uit de reactie en dat werkt. Als ik echter iets wijzig crashed zelfs de app… Ik doe iets niet goed :slight_smile:

Als voorbeeld, ik wil op basis van de gebruikte bron van de playbar een actie uitzetten. Bijvoorbeeld wanneer de televisie bron wordt gebruikt. In de status van de speaker zie ik op dat moment type: line_in.

Ik krijg die waarde echter met geen mogelijkheid als voorwaarde in de GET Json verwerkt. Dat komt uiteraard omdat ik niet begrijp wat die json exact doet.
Any guesses/help?

De eerste regel is hetzelfde als in mijn vorige post.
Daarna:

Helemaal top!
Ik begrijp nu het principe van de “groep”: “currentTrack” waarbinnen de verschillende waardes zitten, die je dus moet scheiden met een punt.

Thx!

1 Like

Ik zag dit bericht voorbij komen, dit klinkt interessant… mag ik vragen wat je nu met de sonos node meer kunt dan dat je normaal met sonos app of via de sonos app op homey zelf kunt doen?

Ik zie de voordelen nog niet echt.

Wellicht de belangrijkste functionaliteit is de “clear cue” functie.
Daarnaast maak ik gebruik van presets, wat het mogelijk maakt om meerdere acties tegelijk uit te laten voeren onder 1 commando. Zo creëer ik een grote groep waarop ik bijvoorbeeld korte tijd aankondig dat het eten klaar, ideaal om de kinderen in beweging te krijgen, maar ook voor het brandalarm wat ik in het hele huis laat af gaan op basis van 1 rookmelder. Uiteraard wordt alles na de korte onderbreking weer netjes terug gezet in oude staat.

Daarnaast ook nog wel een belangrijke is dat ik de EQ instellingen aan pas van de playbar en surround speakers maar ook het niveau van de SUB op basis van het gebruik (televisie aan of muziek afspelen).

Daarnaast kan ik bij het groeperen van de luidsprekers in de woon en eetkamer eerst het volume aflezen van de speaker waar de muziek reeds op aan staat (dus in de woon of eetkamer) en vervolgens op basis van het ingestelde volume op de betreffende speaker, het benodigde volume berekenen van de andere speaker en deze vervolgens instellen waarna deze pas gegroepeerd worden. Ideaal :wink:

Op GitHub zie je alle functionaliteiten:

aaha, nou dit lijkt mij te ingewikkeld haha, maar bedankt voor je uitleg!! Maar denk dat ik het nog wel even bij de app houd :rofl:

wellicht in de toekomst op een Pi net zoals dashboard van H.A.

1 Like