Sonos soundboard problemen na update sonos app

Hallo.
Sinds kort heb ik een nieuwe play 1 toegevoegd aan mijn sonos systeem. Via apparaat toevoegen in de homey heb ik deze play 1 ook toegevoegd. Deze verschijnt echter als sonos met de toevoeging van de ruimte. Ik kan niet zien of dit een play 1 of bv een play 3 is.
De sonos spelers voor de laatste update laten dit wel zien.
Met de laatste toegevoegde play 1 kan ik geen soundboard mp3 meer selecteren. Dit kan wel nog steeds met de eerder ingeleerde sonos spelers.
Iemand een oplossing hiervoor?
Gr. Marcel

  • List item

Zonder Homey FW versie en Sonos app versie word het weer gokken.
Dus hier de eerste gok:
Sonos versie 5.0.9 en een opnieuw toegevoegde speaker. Staat in de readme van de app:
" ** Currently, the only players that support audio clips are Sonos One, Amp, Play:5 (gen 2), and Beam.*"
Dus voor je soundboard files zal je een PlayOne of een andere uit de lijst toe moeten voegen. Mocht je het idee hebben om al je speakers opnieuw toe te voegen: dan verdwijnt deze optie ook voor je andere speakers die niet in dit lijstje voor komen.

1 Like

Bedankt voor je antwoord. Ik zie het idd in de sonos app. Op de eerder toegevoegde sonos speakers heb ik via een sounboard mp3 een deurbel toegevoegd met een flow. Dit gaat helaas met de nieuwe play 1 niet lukken.
Zijn er misschien nog andere manieren om een deurbel mp3 te laten horen via een sonos speaker?

Waarschijnlijk via IFTTT moet het mogelijk zijn.