Hoe kan ik de sonos gebruiken icm soundboard

Hoi

Ik heb een ring deurbel en zou graag gebruik willen maken van soundboard om een mp3 af te spelen op mn sonos.

Ik zie even niet hoe ik deze flow kan maken.

Heeft iemand deze toevallig ook gemaakt en een screenshot voor mij?

Bedankt

Verplaatst naar Nederlands.

Ligt even aan de Sonos app versie en je type Sonos speakers. Misschien wil je dat er nog even bij vermelden?

Ik gebruik de sonos app 5.0.12
Soundboard 2.0.5 en ring 2.0.5

Verder heb ik 3 sonos one gen1 speakers. Hier wil ik op alle drie de bel laten horen en daarna weer door laten gaan met de playlist die er speelde als dat mogelijk is

In dat geval kan je het gewoon gebruiken denk ik. Zorg dat je eerst een mp3 upload naar je soundboard via settings/soundboard.
Daarna maak je een flow die een soundboard file afspeelt naar je speakers.

image

oke maar hoe maak ik deze?

als ik een kaart toevoeg en soundboard kies kan ik geen sonos verder kiezen en zover ik kan zien staat de Sonos niet als een actie er tussen toch ?

Kaart toevoegen en speaker kiezen. Daarna pas soundboard in de speaker opties.


Welke optie uit de sonos moet ik dan kiezen.

Excuus voor de vele vragen

Dit lijkt op een Sonos speaker die dit niet kan OF nog niet opnieuw is toegevoegd. Mocht het een speaker zijn die het zou moeten kunnen zoals een ONE, niet te verwarren met een Play1!, dan de speaker verwijderen en opnieuw toevoegen aan je Homey.

Het is idd een sonos play1 dacht dat dat gewoon om dezelfde ging. Dua de eerste generatie

Gaat dat dus niet werken?

Correct!

Ik heb speakers die geen soundboard afkunnen spelen.
Maar als ik de deurbel wil laten afspelen dan laat ik hem via “play an URL” een *.mp3 afspelen.

Dit kan bij jou waarschijnlijk ook.

Dat kan ja. Enige probleem is dan dat hij niet verder speelt met de huidige playlist.

Klopt. De bel gaat in de keuken. En hier staat meestal de radio aan. Maar een playlist wordt inderdaad al lastiger.

Jammer dat de functionaliteit uit de oude app gewoon weggelaten is en de nieuwe app alleen maar de functies van de nieuwe API heeeft. Bij de ouwe app kon je ook een soundboard afspelen naar een Play1 en die vervolgde dan gewoon de playlist weer daarna. Ook jammer dat de apps “geheim” zijn geworden, anders hadden we zelf nog wat toe kunnen voegen misschien maar dat gaat nu niet meer.

Helemaal met je eens.
Het is zelfs frustrerend.
Iets dat eerst mooi werkt, na een update niet meer.
:hot_face: :rage: :imp:

1 Like

Plaats dat ze die 2 apps naast elkaar laten bestaan. Dan kan je zelf kiezen welke lijn producten je wilt bedienen

Of de alle functionaliteiten van beide API’s gebruiken. Iedereen blij!

1 Like

Ik wilde hetzelfde bereiken, maar dit lukte niet meer na de update van de sonos app. Ik heb Play:1s dus gaat (zie boven) dus niet werken (ik krijg een error not capable melding terug) Als ik echter een kaart van soundboard zelf gebruik
image
werkt het vreemd genoeg prima, alleen geen idee hoe Homey de sonos speaker geselecteerd heeft. (en of dit blijft werkten)

hoe speel ik een mp3 url af

Then
image