Sonos problemen

Dag,

Ik ben sinds kort bezig om met Homey ook mijn Sonos te bedienen.
Echter van mijn apparaten kan ik de volume wel veranderen, en ook een deur bel of wekker werkt. Alleen ik kan alleen niet pauzeren. als ik naar het apparaat ga zie ik ook niet wat deze aan het spelen is. als ik dan op volgende of op play druk geeft deze “error_resource_gone” aan. Dit terwijl ik het volume wel nog kan veranderen.
Ik heb al geprobeerd alle apparaten opnieuw toe te voegen, de app te verwijderen en ook Homey herstarten. Dit alle werkt niet. ook zijn al mijn apps up-to-date.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

Kan dit gerelateerd zijn?

1 Like

ik heb dit probleem al sinds april, Athom is hier van op de hoogte, maar heb helaas nog steeds geen oplossing gevonden.

Ik heb dit probleem ook al lang. Ik bedien Sonos via de server met de Sonos api. Probeerde daarna de Sonos app maar die heeft hetzelfde probleem. Dus weer terug naar de api. Ik werk nu met Mute. Zou niet moeten, maar kan niet anders.

Inmiddels is bij mij het probleem verholpen. Er bleek nog een Sonos speaker van op kantoor (dus totaal ander netwerk) verbonden te zijn met mijn Homey thuis. Oplossing was deze speaker verwijderen uit Homey en de Sonos app opnieuw opstarten.

2 Likes

Thank you. I had the same problem and your solution (workAround) worked for me :slight_smile:

Ik heb dit probleem ook met mijn speakers die draaien op de GEN2 - versie. Ik haal hier geen status op vanuit Homey na de laatste update begin dit jaar. Iemand toevallig al een werkbare oplossing gevonden? Het verwijderen van de Sonos app en/of herstarten heeft niet het gewenste effect. Source_error_gone is de foutcode

Hi Kevin,

heb je al gekeken of er toevallig speakers van een ander netwerk bijstaan. ik heb nl 3 omgevingen met Sonos en 3 Homey installaties. Thuis, Kantoor, vakantieverblijf. op een gegeven moment stond alles door elkaar. ik heb alle sonos speakers verwijderd en de sonos app volledig opnieuw opgestart. hoop dat t voor jou ook werkt. de foutcode was bij mij hetzelfde

Ik heb thuis twee systemen. Op het moment dat ik het S1 netwerk/systeem eruit houdt blijft S2 systeem werken.

Dit heb ik ook gemeld bij Homey