Sonos app heeft kuren

Sinds vorige week werken de flows waar Sonos in zit niet meer. Als ik dan de Sonos app in Homey opnieuw opstart werkt alles weer. Echter, binnen 1 dag weer hetzelfde probleem. Heb de Sonos app al eens verwijderd uit Homey en opnieuw geïnstalleerd. Helaas is hiermee het probleem niet verholpen. Hiervoor heeft de Sonos app jaren probleemloos gewerkt. Weet iemand een oplossing?

Workaround: de app iedere x uur automatisch te laten herstarten.

Sonos heeft hier ook kuren. Hij geeft een timeout.

Ik heb ook problemen met de sonos app.

iedere x uur is een te ruime tijdspanne, weet ik uit ervaring.

For the time beeing herstart ik de app elke 10 minuten automatisch, totdat de bug hersteld is :slight_smile:

Mocht je gebruik maken van advanced flows dan is er nog een work around.
Je kan het error gedeelte koppelen aan het restarten van de Sonos app.

Ik start met via homey de radio op de sonos app en als deze een error geeft, dan wordt de knop radio weer uitgezet en de Sonos app herstart. Na 20 sec wordt de radio weer aangezet en werkt het weer top.

Tuurlijk is het een work around, maar daardoor werkt hij wel vaak tot elke keer.

Hi Arjan,

kun je hier een voorbeeld geven?

Hi @John_Lesage ,
Zeker. Bijgevoegd een screenshot. Het rode vlak is wat ik in mijn uitleg bedoel.

Hi Arjan,

Bedankt voor je reactie, de paarse kaartjes zijn dat virtuele apparaten?

Ja dat zijn inderdaad virtuele apparaten. Ik gebruik ze hier vooral als knop om makkelijk de radio te starten.

Ik heb nog veel te leren begrijp ik… Ben nog aan het experimenteren met virtuele apparaten. Maar dit is off topic, dus helaas…