Sonos groeperen lukt niet

Hallo iedereen,

Ik heb hier al redelijk wat flows lopen . Maar één doet wel moeilijk.

Ik wil namelijk in de ochtend mijn sonos speakers groeperen met een flow om 06u07 . Maar die komen niet in één groep. Als ik op de knop druk van sonos party modus gaan ze dus wel in groep :man_shrugging: . Ik heb de sonos app al eens opnieuw geinstalleerd zonder resultaat.

Het uitzetten van de partymodus doet hij dus wel.

Iemand nog ervaring mee? Ik heb de indruk dat het probleem in de sonos app op homey zit. Ik heb al veel geprobeerd maar ik krijg het niet aan de praat.

Mvg

Kim

Probeer eens om the flowkaarten die de groepeeractie uitvoeren in serie (dus achter elkaar) te zetten/verbinden, in plaats van in parallel (zoals nu). Het kan zijn dat het tegelijkertijd groeperen van van meerdere speakers niet altijd goed werkt.

Hie werkt het al jaren prima, ik heb ze inderdaad achter elkaar staan. De Arc is de basis en de Move en de Roam sluiten er bij aan

Hoi Marco,

In een standaard flow is de volgorde niet bepalend, al lijkt dat wel zo.
Alle kaartjes in het “Dan” gedeelte, zonder additionele vertraging, worden tegelijk gestart.
Ze staan dus “parallel”.

Hallo,

Bedankt iedereen alvast voor de reacties!

Ik heb dit weekend nog eens extra zitten prutsen.

En het probleem is opgelost.

Maar het probleem zit niet zo direct in de flows.

Wij hebben hier 10+ componenten staan van sonos. En aangezien die dingen energie vreten(in standby) en zeker de oudere modellen. Schakelen wij die al jaren uit tijdens de nacht en ook als ze niet frequent gebruikt worden. Maar blijkbaar nadat ze dan in de ochtend zijn ingeschakeld moeten ze eerst eens via de app van sonos gegroepeerd worden. Nadien werkt alles perfect zoals ik programmeer in homey.

Bizar maar het is blijkbaar zo :man_shrugging: .

Mvg

Kim

Ik haal mijn Sonos-speakers ook van de stroom na gebruik, via een slimme tussenstekker. Onderdeel van de inschakel-flow is een herstart van de Sonos-app van Homey, nadat alle speakers volledig zijn opgestart (na 25 sec in mijn geval).

Zonder die herstart lijkt de app niet meer actief te communiceren met de apparaten/Sonos-cloud. Zo komt er geen statusinfo door en kan ik bijv. geen radiostation starten. Mogelijk dat de groepeer-optie dan ook niet werkt.

Wellicht lost zo’n herstart voor jou ook het probleem op en hoef je niet meer handmatig de Sonos-app op je mobiele apparaat in te duiken.

1 Like

Allright,

Hier ga ik mee aan de slag de volgende dagen.

Sunbeech alvast bedankt voor de tip. Ik laat nog iets weten

Hoi Sunbeech

Die sonos app eerst herstarten was dus hier ook het probleem.

Nu start alles hier op zoals gewenst in de ochtend.

Happy wife, happy life :wink: .

bedankt alvast!

Kim

1 Like