Kan ineens geen sonos boxen meer groeperen

Goedenavond,

ik heb altijd via de kaart “Sluit je aan bij de groep van” om op die manier groepen te maken met sonos boxen. Helaas krijg ik sinds kort de volgende melding:

Herstart van de app werkt niet. Homey ook al meerdere keren herstart. Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Hoor heel graag!

Groeten Benny

Is er ook, naast “Sluit aan bij de groep van ” ook een Flowcard “Maak groep”?

Probeer eens de speaker even van de stroom te halen.

Daarnaast: als je kijkt in de mobiele app van Sonos zelf (in de instellingen). Zie je speaker daar terug in een ruimte/kamer/groep?

Nee die bestaat niet in de sonos app helaas.

nee want de groepen zijn hier al weggehaald omdat ik ergens had gelezen dat deze niet uitgelezen kunnen worden door homey. Het gekke is dat ik dit 2 jaar geleden voor een project op precies dezelfde manier heb gedaan en ineens werkt het niet meer

Ik denk dat de tern ‘group’ in dit geval wat verwarrend is.

Bij mij ziet zowel de officiële Sonos (cloud) app als de community Sonos (local) app, de twee ruimtes/speakersets die ik heb als ‘groep’. Die nemen de apps dus gewoon over.

‘Groep’ betreft in dit geval - zover ik weet - niet de ‘Groepen’-optie die je in de Sonos app vindt, maar de gecombineerde set speakers (of ‘systeem’ zoals Sonos ze noemt, zoals een stereopaar or home-cinema set). Vaak is dat tevens de naam van de ruimte.

Ter illustratie het ‘Je systeem’-overzicht in de Sonos app en de beschikbare overeenkomstige systemen in the flowkaart voor het groeperen van systemen:

Heb jij het wellicht over een losse individuele speaker, die niet is ingedeeld in een ruimte/niet als systeem naar voren komt in het ‘Je systeem’-overzicht in de Sonos app?