Sonoff APP haalt status op na restart

Hallo,

Ik heb een aantal Sonoff schakelaars, (type S26) hier heb ik de Tasmota software op gezet(versie 8.2.0) Ik gebruik in Homey de MQTT broker (v1.0.5). en de Sonoff app (V4.0.8) Alles werkt, maar 1 ding is nog niet zoals ik had verwacht.

Als ik op de webpage van de tasmota schakelaar, toggle, dan veranderd in de Homey-Sonoff app de status mee. Super nice! Dat had ik verwacht.
Echter als ik de schakelaar van de spanning af haal kan ik in de Sonoff app nog steeds de schakelaar bedienen alsof de schakelaar online is.
Pas als ik in Homey de Sonoff app opnieuw start, kijkt de app naar de connectie status van de devices. Is dit normaal?

Kan ik het nog anders maken zodat de status van de schakelaars beter uitgelezen wordt?

Ik zie in het log van de broker wel het e.e.a. voorbij komen, dus daar lijkt het goed te gaan.

De app zou moeten opmerken dat het device offline is gegaan via het MQTT “LWT” (Last Will and Testament) systeem. Als je de schakelaar van de spanning af haalt, zie je zo’n bericht verschijnen in de broker?

En even voor mijn duidelijkheid: welke driver gebruik je precies?

Excuus,

Ik heb nog even in de broker zitten kijken en ben altijd te ongeduldig geweest. Het word in de loop van tijd wel gedetecteerd dat de device offline is, alles bij elkaar is dat na 30 seconden. Ik ging er vanuit dat de terugkoppeling in de app altijd op basis van de daadwerkelijke status van de device was.

Daardoor heb ik niet lang genoeg gewacht op de soort van 'time-out

Wel de status van de schakelaar (aan/uit), maar als het apparaat offline gaat duurt het inderdaad even voordat Homey dat door heeft. Daar valt weinig aan te doen.