Mqtt client/broker/tasmota

Mqtt client werkt niet meer na de auto update naar 2.3.0.
Daarna heb ik verschillende pogingen gedaan o.a. de tasmota app vervangen, de laatste versie van Mqqt broker en de de Cliënt op homey gezet.

Sinds de update kan ik geen verbinding meer krijgen met wat sonoff switches.

mqtt client 2.4.1
Tasmota mqtt 0.8.7
Homey 5.0.4
Mqtt broker 1.0.5

Kan iemand mij helpen?

probeer deze volgorde

Schakel broker uit
Schakel client uit
Schakel Tasmotta uit

Herstart in de zelfde volgorde
Dit lijkt te werken in de meeste gevallen.
eventueel met de laatste versie van de client:

Ik kom er niet uit helaas.
De bovengenoemde tip beeft geen resultaat.

In volgorde uitschahakelen/inschakelen.
Uitschakelen/herstarten/inschakelen
Alle apps van homey af gooien/opnieuw installeren

Geen enkel resultaat.
Ik ben nu natuurlijk ook al mijn niet werkende schakelaars in homey kwijt en krijg deze ook niet meer toegevoegd. Als ik daar weer op verder zoek dan lees ik nog oplossingen als spanning van de sonoff af en op net voor het koppelen… geen resultaat.
Iets in mij zegt dat ik zelf storingen aan het inbouwen ben, vandaar even terug naar de basis.

Ik heb op mijn homey de broker/client en de tasmota app geinstalleerd.

Ik voer bij de broker de poort 1883 in en vink “toestaan onbeveiligde verbinding” aan en start de broker.

Bij de client voer ik het ip adres van homey in, de poort 1883 en de inloggegevens voor homey.

Ik ga naar apparaten kies om een device toe te voegen, tasmota app, installeren… dan krijg ik de melding dat… no mqtt message received during device search…

Als ik in mijn browser het ip adres van de sonoff kijk is deze gewoon beschikbaar.

Sla ik ergens een stap over?

Ik heb zelf geen Tasmota devices, was de laatste tijd wel zijdelings bij de MQTT HUb en Client updates betrokken, voor specifieke Tasmota MQTT vragen kan je je geluk beter in het specifieke forum stellen;

Daar zou de detail kennis moeten zitten.

Super bedankt. In de topic vond ik het volgende:
Actually after EVERY reboot or PTP of Homey all Tasmota devices are marked as unreachable. After a restart of the Tasmota App every device is reachable and works again.

A reason could be that the Tasmota app restarts before the MQTT client app finished its restart after a Homey reboot.

The problem is, that I could forget to restart the Tasmota app after a Homey restart and a lot of tasmota devices will not work. Another problem is that a automatically restart will not work correctly.

Homey 5.0.2
MQTT Client 2.3.0
Tasmota app 0.8.5

Enkel de Tasmota app herstarten en alles was weer zichtbaar.

Nogmaals heel erg bedankt allemaal.

1 Like