Sonoff app werkt inmiddels of simpele andere oplossing?

Ik zou graag een aantal Sonoff schakelaars willen gaan gebruiken maar heb grote twijfels of de Sonoff app gaat werken.

Als ik het forum doorlees lijkt het er op dat het een moeilijke opgave gaat worden en er Tasmota software op de schakelaars gezet moet worden.

Nu ben ik geen amateur op het gebied van computers en software (vanaf MS DOS bezig), maar als ik een stuk of 10 schakelaars aanschaf wil ik wel graag zeker weten dat het ook echt gaat werken.

Kan iemand mij vertellen of de app inderdaad “plug and play” is?

Zo niet, wat is dan de procedure (liefst stap voor stap) om een schakelaar toe te voegen aan Homey.

Alle hulp is welkom!

Waarschijnlijk niet, je kunt beter de Tasmota app gebruiken.

Ik heb een aantal sonoff schakelaars (DIY) in gebruik en stuur deze aan door middel van HTTP request. Geen Tasmota software nodig. Mocht je geinteresseerd zijn om het op die manier te doen, laat me dat dan even weten. Dan kijk ik of ik nog een stappenplannetje heb

Robert en Walter,

Bedankt voor jullie snelle reactie!

@robertklep Als ik de Tasmota app installeer kan ik dan simpel de Sonoff schakelaars toevoegen of vereist dat nog (en zo ja welke) extra acties?

@Walter_vande_kerkhof Ik ben wel benieuwd naar je oplossing omdat ik het idee heb dat HTTP requests voor meerdere doeleinden gebruikt kunnen worden, maar als de oplossing van Robert simpeler is ga ik daar voor dus doe nog even geen moeite.

Dat kan alleen nadat je ook Tasmota op je apparaten hebt gezet. Voor de HTTP oplossing hoeft dat niet.
Zoek op dit forum maar eens op HTTP

1 Like

En de MQTT Broker en MQTT Client apps moeten geïnstalleerd zijn.

Wederom iedereen bedankt.

Voor mij is het inmiddels duidelijk dat de weg via de Tasmota app voor mij te hoog gegrepen is.
Ik zal mij gaan verdiepen in de HTTP oplossing maar zou het zeker niet erg vinden als Walter mij op weg zou willen helpen.

Bericht gelezen. Ga de info die ik heb voor je verzamelen.

Dankzij Walter er achter gekomen dat de schakelaars die ik wil hebben (inbouw tiptoets) niet DIY zijn dus niet gaan werken met zijn truc.

Dus ga ik mij toch maar verdiepen in de MQTT oplossing van Robert.

Ik zal mij eerst goed inlezen op dit forum, voordat ik met stomme vragen kom.

Misschien heb je hier iets aan?

would you mind sharing how you flashed the device? i have tried but no good.

Hi Tim,

I never tried to flash them.
You could ask robertklep, he should know.

With just “i have tried but no good” even I cannot help :stuck_out_tongue: