Somfy Tahoma

Hi,

Sinds deze week ben ik in het bezit van een homey bridge, welke ik graag wil verbinden met een bestaande Somfy Tahoma (io en rts).

Bij het toevoegen van de account, via de somfy app, krijg ik de melding “far to many login attempts (blocked for 15 minutes)”. Kan maar niet achterhalen wat het probleem is gezien de login details correct zijn.

Na het lezen van enkele topics heb ik v.4.0.30 in gebruik genomen echter is het resultaat hetzelfde gebleven. Hierna weer naar 4.0.24 gemigreerd

Enig idee wat er mis kan zijn (tips and tricks zijn welkom) :blush: tahoma staat in development modus.

Heb log aangemaakt en verstuurd 6d155a15-44a6-40d0-911c-1bbcbbd31060

Hoi Ja4,

Ben o.a. support en helpdesk medewerker geweest, meestal waren ze tóch niet correct :crazy_face: en de Somfy app liegt denk ik ook niet.
Zijn de hoofd- en kleine letters goed overgenomen, zijn er verborgen spaties vóór of ná de gebruikersnaam of wachtwoord?
Heb je copy/paste gedaan, of handmatig ingevoerd?

Verder:

Er even vanuitgaande dat Engels niet zo’n probleem is (of gebruik bijv. translate.google.com),
dan kom je bij dit topic uit.
Stel daar je vragen, Adrian de app-maker is altijd vrij vlot met reacties:
[APP][Cloud & Pro] Somfy Tahoma & Connexoon (v4.0.37, test v4.0.70)

Dankje.

Engels is idd geen issue. Zal checken of ik daar een lead kan vinden mbt de rc

Mbt het wachtwoord, heb enkele ww wijzigingen doorgevoerd om dit uit te sluiten echter zonder succes.

1 Like

Het lijkt erop dat er een probleem is met de Somfy-servers bij het inloggen via Homey cloud. Ik geloof dat ze het IP-adres van een van de Homey-servers hebben geblokkeerd vanwege te veel slechte inlogpogingen. Dit gebeurt soms wanneer hun servers niet meer synchroon lopen en de enige manier om dit op te heffen is door 24 uur lang niet meer in te loggen, zodat de blokkering wordt verwijderd. De app stopt automatisch met inloggen wanneer deze de foutmelding ontvangt.

1 Like

Ik had zelf ook problemen met somfy voor de een of andere reden, soms werkt alles wel, de volgende ochtend niet meer. Overgestapt op de RTS app. Bedoel je dat andere gebruikers ervoor kunnen zorgen dat hier problemen ontstaan of is er toch iets anders aan de hand?

Dank voor de toelichting, Adrian. En wederom sneller dan het licht :wink:

@Ja4 Sorry, ik had nog niet gelezen over issues tussen Somfy en Homey Cloud :grin:

1 Like

Volgens mij kun je niets met de RTS app als je Somfy io apparaten hebt? Of bedoel je het anders? :hugs:

De tahoma kan rts apparaten koppelen. En Dan kan je ze via deze app sturen. Maar rts apparaten kan je ook rechtstreeks sturen. Ik had in MN vorige woning io apparaten, in de huidige woning enkel rts op dit moment.