Somfy Movelite RTS en Velux integra

Hi Homey’s,

Ik heb nu 4 Velux dakramen met Integra plise gordijnen op zonne-energie. Deze zijn alle 4 individueel gekoppeld aan de meegeleverde afstandsbedieningen. Dus elke Velux zonwering heeft 1 aparte afstandsbediening. Deze hangen op de 1e verdieping van ons huis en we hebben een nieuwbouw woning met een gewapend betonnen 1e verdiepingsvloer met vloerverwarming. Ik dacht, ik meld dit even omdat het mogelijk van invloed is op het draadloze signaal oid.
Over 2 weken ontvang ik 9 Somfy RTS Movelite gordijnrails systemen. Deze komen op de begane grond (5 stuks) en de 1e verdieping te hangen (4 stuks). Ik heb geen afstandsbedieningen bij die gordijnrails meebesteld omdat ik eigenlijk alles met Homey wil gaan regelen.

Mijn vraag: wat heb ik nodig om zowel de Velux verduistering (volgens mij werkt dat op de io standaard (?) en de gordijnrails via Homey te kunnen bedienen?

IO Homecontrol is gesloten dus kan alleen door een extra Hub:

Connect your Somfy TaHoma, Switch or Connexoon account to Homey then control and read your devices, sensors and scenarios directly from Homey.

Plaats die dan op de etage waar ee IO Homecontrol gebruikt
op de begane grond kun je ook direct met Homey Pro RTS signalen sturen, bijvoorbeeld met:

maar er zijn ook andere Apps die RTS doen (maar meeste niet meer onderhouden)

Ok thanks, dus die gordijnrails kan ik waarschijnlijk ook direct met Homey aansturen en voor die velux dingen heb ik een hub nodig. Kan dat ook een connectivity kit zijn in plaats van een Tahoma switch?
En heb ik een afstandsbediening nodig om de gordijnrails te koppelen aan Homey? Op alle sites en youtubefilmpjes wordt de koppeling gemaakt via een afstandsbediening en die heb ik nu nog niet beteld, vandaar de vraabg.

Ik heb zelf geen Somfy maar als ik de pairing wizard doorloop



Zie ik geen andere optie.

Ik zou in ieder geval de gordijnrails aan een afstandbediening koppelen. Mocht Homey een keer geen zin hebben dan kan je de afstandbediening nog gebruiken.
Om te koppelen moet je dus de pair knop indrukken en dan de rest in Homey afronden.
Persoonlijk zou ik 3 afstandbedieningen kopen, elk gordijn aan een kanaal koppelen en als Homey is gekoppeld aan alle gordijnen de afstandbedieningen opruimen.

Ja, enkel die kit heeft geen mogelijkheid om (Somfy) scenes te gebruiken.
Maar dan nog, met Homey kun je maken wat je wil