Snelheid Zigbee controllers

Hoi iedereen,

Bij het bedrijf waar ik werk verkopen we veel Zigbee drivers en losse controllers. Deze kan je aanmelden bij de Philips bridge als Hue lamp en uiteraard bij Homey en andere bridges.

Nu is het zo als deze controllers op de Hue bridge zitten aangesloten werkt het snel. En dan bedoel ik de reactietijd tussen een hand- of wandzender. Je drukt en je hebt de knop nog niet losgelaten en de verlichting staat aan. Het voelt echt als een bedrade schakelaar.

Bij Homey duurt dezelfde actie een… kleine seconde…

Nu was het zo dat onze fabrikant een bepaalde controller nog niet in de Homey app had verwerkt waardoor ik ze tijdelijk als onbekend apparaat had toegevoegd.

Maar pats! Ze reageerde super snel. Zoals de Philips hue bridge! Heerlijk! Ik dacht vernieuwde controllers ofzo! Nice!

Totdat onze fabrikant zijn Homey app had geüpdate en ik de controllers daaraan toevoegde… weer een kleine seconde reactietijd…

Nu is het allemaal niet erg hoor maar ik vraag mij af waarom? Is het een slecht geschreven app? Of zijn het andere dingen? Ben wel benieuwd eigenlijk.

Mijn Z-wave apparaten zijn bijvoorbeeld wel weer snel. Heeft dat te maken met de app? Of het Z-wave signaal?

Kan iemand mij dit uitleggen?

Alvast bedankt!

1 Like