Homey v5.0.0 Zigbee traag?

Hallo allen,

Ik maak gebruik van de zigbee in Homey maar mijn Ikea lampen reageren echt heel traag. Duurt soms 3-4 seconden voordat ze reageren. Is dit bekend? En kan dit sneller?

Je kunt dit niet beïnvloeden, wat bij mij een groot probleem was, waardoor eigenlijk alles traag werd was de load op het systeem. Die was heel hoog. Kun je zien in de insights (met historie) of developer pagina. Mijn load was ~15 tot 20

De load valt bij mij wel mee. Ik heb een aantal Philips Hue lampen via de Hue bridge en dit gaat zeer snel en goed… Het is erg vervelend dat de Ikea zigbee lamp een vertraging heeft van 3-4 sec ten opzichte van de philips lamp…

Hmm bij mij doen de Ikea lampen het zeer goed onder v5.x. Veel sneller dan met v4.x
Er zit bij mij maar een paar 100 milisec vertraging in.

Hoe goed is jou mesh netwerk? en daar bedoel ik mee die van Homey.
Aangezien je een Heu bridge hebt zitten je Heu lampen op hun eigen mesh netwerk

Het zou kunnen als je de Heu lampen aanzet het signaal gestoord word op je Homey mesh netwerk.
Er zijn op dat moment twee hubs tegelijk en door elkaar hun signaal aan het verzenden.

Ook als ik alleen de Ikea lamp inschakel is er een aanzienlijke vertraging… heel vervelend

Dat is niet het antwoord op mijn vraag.

Hoe goed is jou zigbee mesh netwerk van je Homey?
Zitten daar veel routers in? (Apparaten op stroom)

Hi Tasz,

Ik heb genoeg routers verdeeld over mijn netwerk. De Ikea lamp hangt ongeveer 2 meter vandaan bij Homey.

Het gaat hier om de lamp met naam ‘Plafondlamp-Sk’

Dat ziet er in de basis prima uit. Ik zou niet weten waar jou vertraging vandaan komt.