Snapshot bij bewegingsdetecte camera

Heb bij de voordeur een Foscam camera. Zodra er aangebeld wordt start er een flow om een snapshot te maken en te versturen via Telegram, die werkt perfect!

Nu zou ik diezelfde camera een snapshot willen laten versturen bij bewegingsdetectie. Buiten Homey om heb ik het voor elkaar dat de camera bij beweging een snapshot mail (via smtp), dit is in te stellen op de camera zelf.

Nu heb ik een flow aangemaakt;
if snapshot taken camera voordeur
then send snapshot telegram

Echter werkt dit niet… Iemand suggesties?

Ik heb dit laatst ook zitten proberen. Foscam app ondersteund de bewegingstrigger helaas niet.

Ik kan wel een kaart aanmaken als trigger:

“voordeur snapshot is gemaakt”

Er gebeurd echter niets…

Moet je de snapshot na de trigger, niet eerst ophalen en dan met vertraging, versturen?

1 Like

Ik heb dit werkend, misschien bruikbaar ter inspiratie. De clou is dat je na “maak snapshot” opdracht een aantal seconden moet wachten voordat “verstuur snapshot” commando gegeven wordt.

ga het nu proberen!
dit zo top zijn als het werkt…

Wat voor camera heb jij?

Zie nu dat je niet als trigger hebt “snapshot gemaakt”, dus jouw oplossing gaat helaas niet op…

Kun je in de fosco bij beweging een http request doen? Zo ja, dan kun je dit oplossen met een webhook naar de Homey toe.

Mijn ring deurbel maakt wel een snapshot maar als ik die verstuur is dat een oude snapshot. Het gaat dan echt over een snapshot van minuten oud. Heeft iemand hier een oplossing voor. Via de ring app krijg ik namelijk wel een live snapshot door. Ik wil namelijk een snapshot casten naar mijn google nest hub

Ik zou niet weten hoe ik een http request moet doen bij mijn Foscam…

Dan moet je even het juiste modelletje opzoeken bij ispy: Connect to Foscam IP cameras

Het gaat er niet om dat ik het niet voor elkaar krijg een snapshot op te vragen. Het gaat erom dat ik het niet voor elkaar krijg dat als de camera zelf een snapshot maak dmv bewegingsdetectie, dat Homey dit als trigger kan gebruiken om een flow te starten.

De Foscam app heeft wel ondersteuning voor de ingebouwde motion detection van de camera. Daar heb ik namelijk avonden op zitten programmeren. Kijk bij de advanced device settings van de camera in Homey. Je moet waarschijnlijk wel het admin account gebruiken van de camera.


Dat ziet er veelbelovend uit, voor de desbetreffende camera heb ik dit nu aangezet. Echter…

Zijn er meerdere Foscam apps? De door mij geïnstalleerde geeft enkel blauwe symbolen en niet de mogelijkheid een “motion” tigger als kaart te selecteren…

Wtf… heeft Foscam nu toch weer de app gekaapt van @evdpol in de Homey appstore?

Werkende versie is hier te krijgen in de community appstore: Homey Community Store

gevonden! en Homey Community geinstalleerd. Maar hoe krijg ik de app nu geinstalleerd? De “instaleer knop” blijf transparant en niet aanklikbaar…

Euh, bij mij werkt het gewoon. Ben je in de appstore ingelogd en heb je de juiste Homey geselecteerd om op te installeren?

Thnx voor je snelle reactie…

Op welke appstore moet ik inloggen? (en via welk apparaat)

Gelukt, automatisch inloggen was niet goedgegaan :slight_smile:

1 Like

Volgende uitdaging…

Ik heb nu TWEE foscam apps op mijn Homey staan.
Echter kan ik geen kaartje maken met de foscam app uit de community store…

Homey opnieuw opgestart na installatie…

Doe ik iets verkeerd?