Snapshot uitgesteld versturen

Is het mogelijk om een snapshot te maken en deze 10sec later pas te versturen dmv telegram en/of mobiele notificatie?

Ik heb een camera hangen bij de voordeur, ik wil een snapshot ontvangen zodra er beweging is gedetecteerd maar de voordeur niet binnen 10sec wordt geopend. De te ontvangen snapshot moet een snapshot zijn van de gedetecteerde beweging, dus 10sec voor het versturen zijn gemaakt.

Dit zou je kunnen doen door een timer toe te voegen aan je flow
Als beweging gedetecteerd, start zandloper

Daarna twee extra flows
ALS zandloper loopt AND deurbel wordt ingedrukt DAN stop zandloper
ALS zandloper is leeg DAN stuur snapshot

Ik hoop dat je hier iets mee kan.

De snapshot wordt dan op dat “latere” moment pas gemaakt. Ik wil graag bij beweging direct een snapshot maken en deze pas later versturen, als de zandloper stopt.

Lastig, voor zover ik weet kan Homey alleen een snapshot maken en direct versturen.
Of je zou de snapshot moeten laten opslaan op een NAS of PI. Daarna na het leeglopen van een zandloper de foto ophalen en versturen.
Het is maar een idee en weet niet of dit ook zo uitvoerbaar is.

Ik weet niet hoe het bij jou werkt, maar hij mij is dit mogelijk. Ik heb een Nest Hello. Als ik bij DAN een email met foto selecteer dan heb ik de mogelijkheid om meerdere opties te kiezen(google nest sdm en nest hello). In mijn geval kies ik dan voor last person seen en ik geef een vertraging van 10 sec op!

Maar dan stuurt hij niet de snapshot van 10sec daarvoor volgens mij. Hij wacht 10 sec, maakt een snapshot en verstuurt hem. Of weet jij zeker dat hij de snapshot 10sec bewaard? Zou je dat eens voor mij willen testen?

Bij mij bewaart hij het laatste snapshot. Ik heb dat zonet uitgeprobeerd. Maar weet niet of dat bij jou systeem ook zo is. Bij de Nest wordt er zonder een interactie een snapshot gemaakt. Je kunt daarbij n de Nest app kiezen voor op er is geluid of er is beweging en in de Nest SDM er is op de bel gedrukt. Wellicht wijkt dat bij jou af