Snapshot

Hallo,
Ik heb sinds kort problemen met m’n snapshot met Foscam. Het werkte allemaal uitstekend tot…
Om de een of andere reden krijgt hij in een flow een timeout fout waardoor ik de snapshot niet meer kan versturen.
Heb de camera al verwijderd en opnieuw toegevoegd, zelfs als meerdere soorten. Als ik het apparaat open in Homey krijg ik prima beeld zonder timeout dus begrijp niet waarom in een flow niet werkt. Vooral omdat het goed werkte en ik niks veranderd heb.
Iemand een idee?

Ik zou het apparaat verwijderen, vervolgens de app en dan homey even rebooten. Waarschijnlijk werkt het dan gewoon weer.

Goedemiddag @Joost_W mag ik je vragen om je flow te delen of inzicht te geven hoe je dit hebt gedaan?
Ik heb zelf een Foscam C1 en ik vraag me af hoe je een shapshot kan verzenden of bewaren.

Ik heb nu zo dat als er beweging is dan krijg ik een push melding maar als ik dan kijk is het beeld alweer weg.
Misschien komen we er samen uit?

Groet, Andre

Hoi André,

Ik had hetzelfde probleem. Opgelost met een bot via Telegram. Zie een andere topic. Hiermee kan je de snapshot zo vaak bekijken als je wil.

Hopelijk helpt dit jou. Ik ga apparaat en app verwijderen. Kijken of dit soelaas biedt.

Gr

weet jij die link (van dat topic) of wil je de flow misschien delen?

Alle mijn probleem is opgelost. Moest blijkbaar ook de app opnieuw installeren.

Hopelijk heb je hier iets aan André.

Ik heb het dus via Telegram, werkt echt super! Kan je ook inzoomen wat mijn grootste wens was.

1 Like

Ik heb Callmebot werkend met Telegram maar ik kan alleen tekst berichten sturen?

wat ik ook alleen maar kan selecteren,

@Joost_W wat doe ik zo verkeerd?

Geen idee hoe Joost dat met Telegram via Callmebot voor elkaar heeft gekregen :sweat_smile:
Afbeeldingen kunnen enkel met Signal en Messenger verstuurd worden:

ik heb het nu idd ook via FB messenger actief gekregen, Waarna netjes een foto word gestuurd.
voordeel is dat die opgeslagen kan worden of vergroot.

Groet, Andre

Ik snap niet helemaal wat je aan foto’s zou sturen via Homey :rofl: Hebben jullie voorbeelden ? Wat je zoal stuurt via Homey ?

Sorry voor de spam ik denk dat het is voor wie er aan de deur staat :+1:

Vooral beweging alert snapshots van cams en de deurbel cam?

Ik heb nog even gezocht maar kan niet meer vinden waar ik het vandaan had. Ik heb een eigen bot gemaakt in Telegram en deze gebruik ik voor de snapshots die ik met de camera’s maak. Ik gebruik Telegram verder niet en vind het juist wel prettig dat het losstaat van alle andere messengers die ik gebruik.

Mijn camera hangt redelijk ver van de deur en in het snapshot kan je net niet zien wie het is. Ik moet dus inzoomen om dit te zien. Dit kan eigenlijk allen door de afbeelding door te sturen naar iets als Telegram en dan in te zoomen. Voordeel is ook dat je langer terug kan kijken.