Snapshot maken m.b.v. app image grabber en via mail versturen

Hallo,

Ik wil graag bij een bepaalde actie een snapshot van mijn Foscam camera maken en versturen via e-mail. Na veel lezen denk ik dat het mogelijk is m.b.v. Image Grabber en Email versturen van Chamid Media. Ik heb een werkende link waarmee ik via een browser snel een (beveiligde) snapshot kan maken en zie die ook vrijwel direct. Echter krijg ik het toch niet voor elkaar in een flow. Ik snap ook niet waar ik het zogenaamde " afbeeldings token" kan vinden en/of creëren. Kan iemand mij op weg helpen, het zal best heel simpel zijn maar ik kom er niet uit?

Er is nu ook een Foscam app. Deze zou dit volgens mij iets makkelijker moeten kunnen.

Heb ik ook geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar.

https://www.ispyconnect.com/man.aspx?n=foscam hier kun je vermoedelijk je link vinden; zorg dat je een link hebt die type “JPEG” levert (2e kolom).

Voor de Foscam 2842-232 bijvoorbeeld is dat dan:
http://[IP]/cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=snapPicture2&usr=[USERNAME]&pwd=[PASSWORD]&

Die voer je in in de ImageGrabber in the “Then” kolom. Je kiest natuurlijk zelf welke trigger je daarvoor gebruikt.
Daarna maak je een nieuwe flow, met als trigger van ImageGrabber de kaart “Een afbeelding is opgehaald” (Engels: “An image is grabbed”).

In de “Then” kolom, gebruik je de “Send image token” (“Stuur afbeelding token”). Je kiest de local image token van ImageGrabber en voert het e-mailadres in. En zorg ervoor dat je eerst via de settings, de juiste SMTP gegevens hebt ingevoerd bij de email-sender app.

Voor de zekerheid kun je in dezelfde flow in de Then-kolom ook nog een gesproken tekst bijv. toevoegen, zodat je weet dat die image trigger goed werkt. Als dat wel gebeurt maar je krijgt de e-mail niet, dan weet je dat er iets anders is misgegaan (bijv: je provider heeft de e-mail gezien als spam en verwijderd, de email-instellingen zijn toch niet goed, of iets soortgelijks)

Bedankt voor je reactie. De flow werkt echter de link naar het snapshot lijkt niet te werken. Als ik de link in een browser zet heb ik direct een snapshot in jpeg formaat. De kaart blijft ook draaien i.p.v. een vinkje. Welke kaart moet ik gebruiken, haal een afbeelding op of haal een beveiligde afbeelding op?

UPDATE: het werkt nu nadat ik de image grabber app heb gereset. De snapshots worden allemaal opgeslagen zie ik maar na het resetten van de app ook verwijdert op de Homey. Bedankt voor je support!

“Haal een afbeelding” zou idd moeten werken.

Die “spinner” die blijft draaien, is een bugje dat ik er nog uit moet vissen. Dat gaat helaas lang niet altijd goed maar het werkt wel. Ook dat er meerdere afbeeldingen opgeslagen worden is helaas nog een bugje waar aan gewerkt moet worden.

Maar blij dat het gelukt is!