Kan de app smart life gekoppeld worden aan homey?
Als ik in de app homey de zoekfunctie gebruik voor de app smart life dan herkent homey dat niet.
Na zoeken op internet las ik dat je de app tuya moet gebruiken maar de zoekfuntie van homey herkent deze ook niet.
Ik heb een zigbee smartplug gekoppeld met de app smart life en zou deze dan willen gebruiken met de app homey maar hoe?
Kan de app smart life gekoppeld worden aan homey?
Als ik in de app homey de zoekfunctie gebruik voor de app smart life dan herkent homey dat niet.
Na zoeken op internet las ik dat je de app tuya moet gebruiken maar de zoekfuntie van homey herkent deze ook niet.
Ik heb een zigbee smartplug gekoppeld met de app smart life en zou deze dan willen gebruiken met de app homey maar hoe?
Over dupliceren,
Als ik een vraag maak in de forum en wil het plaatsen dan zie ik geen bevestigingsknop om de vraag te plaatsen maar komt de vraag wel in concepten terrecht.
Wordt de vraag automatisch geplaatst als je uit de forum gaat?
Verzonden vanaf mijn Galaxy
-------- Oorspronkelijk bericht --------
“De zoekfunctie”? Welke bedoel je?
Als ik een nieuw apparaat toevoeg, herkent Homey best veel, in de zoekbalk van “nieuw apparaat toevoegen”:
Ik vind zelf de app store site prettiger werken.
https://homey.app
Je zult geen Smart Life app gepresenteerd krijgen, omdat je idd een app van Tuya nodig hebt. Smart Life = Tuya whitelabel.
Daarom krijg je “Tuya …” apps gepresenteerd.
Als je de Smart Life app gebruikt op je telefoon, kun je op Homey de Tuya Cloud app gebruiken.
Praktisch iedere app heeft hier een eigen topic, vermeld op de homey.app store app pagina.
Hierin staan meestal howto’s, FAQ, bekende problemen etc.
.
Dan heb je ook een Tuya (gebaseerde) zigbee hub in gebruik.
(Met enkel een app op je telefoon kun je zigbee apparatuur niet aansturen.)
Net wat je wil, er zijn 2 mogelijkheden:
- Als zigbee apparaat
Probeer hem rechtstreeks te pairen met Homey zigbee (geen app nodig). Je kunt hem dan via de Homey app ipv de Smart Life app bedienen. - Als ‘cloud’ apparaat
Installeer de Tuya Cloud app en voeg nieuw apparaat type "Smart plug " toe.
Je kunt hem dan via zowel de Homey app als de Smart Life app bedienen.
Ik zou optie 1 nemen, omdat het erg krom is om een zigbee apparaat (lokale verbinding) via de cloud te gaan aansturen.
.
“Het” forum…
Geen bevestigingsknop?
De post waarin je aan 't tikken was toen je de browser afsloot wordt automatisch als concept bewaard inderdaad.
Nee, je vraag wordt niet automatisch geplaatst als jij niet op “Bewaren” hebt getikt.
Tip, je hoeft niet steeds een nieuwe post te maken, je kunt de bestaande gewoon aanpassen en daarna weer opslaan:
Na het lezen van de reacties is volgens mij de vraag nog steeds niet beantwoordt en ik snap jak_janu zijn uitdaging.
Ik heb nl dezelfde uitfaging, acht wifi stocontacten volledig geconfigureerd en al een paar jaar via de snartlife app werken.
Het blijkt dat je bij honey deze apparaten alleen geconfigureerd krijgt via een 3rd party app zoals Tuya.
Het probleem is dat je elk apparaat opnieuw moet resetten en configureren via Honey, terwijl alles al jaren werkt via de smartlife app.
Als je besluit het appraat te resetten wordt het natuurlijk afgelogd van je smartlife app waar je alle geschiedenis bemt verloren van alle logs die waren opgeslagen.
Dat hoeft niet, toch? Ik kan m’n apparaten die ik in de SmartLife app heb gewoon toevoegen aan Homey zonder een reset.
Ik kan iig de smartlife app niet vinden in de appstore van Homey. Smartings werkt wel, maar ik heb 8 wifi stopcontacten die via smartlife geconnect zijn.
Smarttings leest van smartlife en pakt nietvalle devices. Daarom zie ik sie ook niet in homey. Alle wifi apparaten moeten via een app in homey worden geconfigureerd.
Ik zou het zeer op prijs stellen als je mij kan uitleggen hoe ik een wifi stopcontact dat zichtbaar is in smartlife, niet in smarttings en ook niet.in Homey.
De toverspreuk = TUYA
Heel veel apparaten en apps [een merk], gebruiken Tuya technologie.
De smartphone Smartlife app is ook een soort kopie van de smartphone Tuya Smart app, met mss wat minder apparaat types.
Telefoon:
Vanuit de Google/Apple store de Smartlife of de Tuya Smart app installeren;
Account aanmaken en inloggen, en deze login gegevens ergens bewaren voor straks.
Apparaten pairen met 1 van deze apps.
Dan:
Homey:
Tuya app van Athom installeren, vanaf de Homey app store:
https://homey.app/a/com.tuya/
In het Homey app “apparaten” scherm kies je voor “Nieuw apparaat toevoegen” →
Kies de Tuya app;
In het setup scherm dat verschijnt, vink je de de app aan die je op je telefoon hebt geïnstalleerd (Tuya Smart of Smartlife dus);
Het email adres en wachtwoord van het account invullen wanneer gevraagd.
_
Forum topic voor vragen en antwoorden:
https://community.homey.app/t/tuya-has-officially-joined-the-talks-with-homey-program/106779
Perfect.
The order of setting up everything is logic but very important
Thanks again.
Ik heb wel alle wifi plugs opnieuw moeten connecten met Tuya voordat Homey de stopcontacten zag. Die werden niet gezien in de smartlife app.
Dat kan, de Smartlife app is er enkel voor Smartlife producten.
De TuyaSmart app is er voor alle merken waar Tuya in zit.