Smart life koppelen

Kan de app smart life gekoppeld worden aan homey?
Als ik in de app homey de zoekfunctie gebruik voor de app smart life dan herkent homey dat niet.
Na zoeken op internet las ik dat je de app tuya moet gebruiken maar de zoekfuntie van homey herkent deze ook niet.
Ik heb een zigbee smartplug gekoppeld met de app smart life en zou deze dan willen gebruiken met de app homey maar hoe?

Kan de app smart life gekoppeld worden aan homey?
Als ik in de app homey de zoekfunctie gebruik voor de app smart life dan herkent homey dat niet.
Na zoeken op internet las ik dat je de app tuya moet gebruiken maar de zoekfuntie van homey herkent deze ook niet.
Ik heb een zigbee smartplug gekoppeld met de app smart life en zou deze dan willen gebruiken met de app homey maar hoe?

Allereerst welkom op de Homey Community!

Lees de Welcome to the forum! post hier om er zeker van te zijn dat je op de hoogte bent van de forumregels.

a.u.b. geen Duplicates creëren !!!

Over dupliceren,
Als ik een vraag maak in de forum en wil het plaatsen dan zie ik geen bevestigingsknop om de vraag te plaatsen maar komt de vraag wel in concepten terrecht.
Wordt de vraag automatisch geplaatst als je uit de forum gaat?

Verzonden vanaf mijn Galaxy

-------- Oorspronkelijk bericht --------

“De zoekfunctie”? Welke bedoel je?

Als ik een nieuw apparaat toevoeg, herkent Homey best veel, in de zoekbalk van “nieuw apparaat toevoegen”:

Ik vind zelf de app store site prettiger werken.
https://homey.app

Je zult geen Smart Life app gepresenteerd krijgen, omdat je idd een app van Tuya nodig hebt. Smart Life = Tuya whitelabel.
Daarom krijg je “Tuya …” apps gepresenteerd.

Als je de Smart Life app gebruikt op je telefoon, kun je op Homey de Tuya Cloud app gebruiken.
Praktisch iedere app heeft hier een eigen topic, vermeld op de homey.app store app pagina.

Hierin staan meestal howto’s, FAQ, bekende problemen etc.

.

Dan heb je ook een Tuya (gebaseerde) zigbee hub in gebruik.
(Met enkel een app op je telefoon kun je zigbee apparatuur niet aansturen.)

Net wat je wil, er zijn 2 mogelijkheden:

  1. Als zigbee apparaat
    Probeer hem rechtstreeks te pairen met Homey zigbee (geen app nodig). Je kunt hem dan via de Homey app ipv de Smart Life app bedienen.
  2. Als ‘cloud’ apparaat
    Installeer de Tuya Cloud app en voeg nieuw apparaat type "Smart plug " toe.
    Je kunt hem dan via zowel de Homey app als de Smart Life app bedienen.
    Ik zou optie 1 nemen, omdat het erg krom is om een zigbee apparaat (lokale verbinding) via de cloud te gaan aansturen.

.

“Het” forum…

Geen bevestigingsknop?

De post waarin je aan 't tikken was toen je de browser afsloot wordt automatisch als concept bewaard inderdaad.

Nee, je vraag wordt niet automatisch geplaatst als jij niet op “Bewaren” hebt getikt.

Tip, je hoeft niet steeds een nieuwe post te maken, je kunt de bestaande gewoon aanpassen en daarna weer opslaan: