Slimme buiten verlichting op batterij (kerst)

Ik ben al een tijdje opzoek naar slimme buiten (kerst) verlichting op batterij, maar ik kan het niet echt vinden.
We hebben nu iets wat je nu steeds aan en uit moet zetten. Wat ik echt irritant vind aangezien de rest van het huis automatisch gaat. Nu heb ik al een beetje zitten zoeken, maar ik kan nog niet echt vinden wat ik zoek.
Het belangrijkste voor mij is dat het met homey praat.

Als het per se op batterij moet werken is de kans erg klein dat je iets kant-en-klaars gaat vinden.

Ik heb hier de kerst verlichting op een een neo coolcam tussenstekker zitten. Gaat aan bij zonsondergang en uit bij zon opkomst. Werkt perfect

Tja, als de vraag zou zijn “hoe maak ik domme verlichting slim” is dat natuurlijk een prima oplossing, maar ik vermoed dat “batterij” er niet voor niks bij genoemd werd :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik heb wel eens “batterij” verlichting gehad en aangestuurd met een Broadlink RM mini.
Gebruik deze nu ook voor de kaarsen van intratuin die worden geleverd met een IR remote en kan ze nu aan en uitzetten met een IR signaal. denk dat het buiten alleen een lastiger ding wordt met signaal

Ik denk inderdaad ook niet dat er een kant en klare oplossing is. Ik hoopte dat iemand die al gevonden had.
Maar helaas in de voortuin geen mogelijkheid om een stekker aan te sluiten.

Dan ga ik eens zoeken naar diy oplossingen.

Ja dat wordt wel lastig denk ik. Er zit of dubbel glad of een muur tussen.

Ik weet niet hoe lang een ESP 8266 plaatje op een 9 volt batterij werkt… Maar daar kan je een relais op zetten die een batterij gevoede kerstverlichting aan of uit schakelt… :grimacing:

9V batterijen hebben over het algemeen niet veel capaciteit, maar een powerbank met lithiumaccu’s zou het wel een tijdje vol moeten kunnen houden. Als je slim bent en de ESP8266 in light sleep mode laat draaien scheelt dat ook nog eens enorm. En de ESP32 is nog weer een stuk zuiniger.

Dat is misschien ook wel een oplossing.

nRF52 op BLE of zigbee is energiezuiniger dan de ESP32. Kost wellicht iets meer moeite, dat wel.

Fibaro smart implant?
Geen idee wat het verbruik is, maar kan op 9 volt

Ik zit er ook over te denken om van de zomer gewoon draden naar de tuin te gaan trekken en dan stopcontacten gaan maken. Ik denk dat dat de beste oplossing wordt, omdat het verbruik van wifi/zigbee of z-wave apparatuur gewoon meer stroom kost waardoor de batterij sneller leeg is. En dat maakt het veel handelingen voor buiten sfeer licht.

met welke app stuur je de IR kaarsen via de Homey aan?

Hi met de BroadLink app. Hiervoor heb je dus wel de BroadLink rm mini nodig

bedankt.