Slim schakelen van verlichting op batterijen

Nu we weer in de kerstsfeer willen komen, ben ik op zoek naar een slimme schakelaar die verlichting op batterijen kan schakelen en die aangestuurd kan worden door Homey. De meeste slimme schakelaars of stekkers werken allemaal met 220 volt. Maar als je nu verlichting hebt die niet op het net is aangesloten en je wil die toch schakelen via Homey. Wat kan je hiervoor gebruiken ?

Ik zou een adapter nemen met het juiste voltage en vermogen, de kringloopwinkels liggen vol met dat spul. Aan de verlichting soldereren ( let op de polariteit) en schakelen met een slimme stekker.
Dat was mijn plan, voor batterij verlichting, ik heb het nog niet uitgevoerd.

Helaas heb ik op die plek geen stroom, vandaar dat ik iets op batterijen zoek.

1 Like
1 Like

Bedankt, heb deze meteen besteld. Ben benieuwd.

Maar dan heb je toch nog steeds geen aansluiting in de buurt om deze van stroom te voorzien?

Zo te lezen heb je geen 220 nodig om hiermee te schakelen. Een batterij is voldoende.
Voor € 6 Euro durf ik die gok wel aan.

Kan alleen niet helemaal opmaken wat de output is. Ik denk minstens 5v, dus moet je wel even opletten dat dat overeenkomt met de voeding voor de verlichting.

image

zo te zien gelijk aan andere sonoff switches, dus vermoedelijk ook eenvoudig te herflashen met Tasmota!

ben benieuwd hoe dit is gegaan. na 2 jaar. wat is het batterijverbruik van wifi altijd aan?

1 kerstseizoen? :wink:

ja daarom… werkte het goed genoeg om weer opnieuw op te tuigen? :grin::grin: