Dubbele draadloze schakelaar zonder batterijen?

Hoi Allemaal!

Ik heb een vraagje, weet iemand of er een dubbele draadloze schakelaar is voor homey zonder batterijen?

Ik heb al iets dergelijks in gebruik voor de lamp op de overloop (Friends of Hue, Senic), maar deze werkt alleen met Hue Lampen. Ik zoek nu een oplossing die ook niet Hue apparaten kan schakelen.

Voor de duidelijkheid, op de plek waar ik hem wil zit geen schakelaar of stroom. Dus een schakelaar slim maken is geen optie.

Ik heb nu een schakelaar op batterijen, maar moet om de 3 weken het batterijtje vervangen (wat achter de knoppen zit, dus lastig te bereiken is). Voorkeur is dus echt batterijloos.

Hoop dat iemand me kan helpen

Uhm er zit geen stroom en het moet zonder batterijen?
Waar haalt de schakelaar dan zijn energie vandaan om iets draadloos te verzenden?

Kinetisch (voorbeeld).

Ja het bestaat super handig! Zoals ik omschreef heb ik voor twee hue lampen al een dergelijke ‘stroomloze’ schakelaar… Het drukken op de knop wekt de energie op voor de schakeling. Merk je niets van, en is dus super handig! Had hoop dat er ook een variant was die niet alleen met Hue werkt.

Hey Robert,

Jij kent helaas geen variant die met Homey werkt en in flows te gebruiken is? Wellicht is dit gewoon onmogelijk aangezien voor de koppeling gewoon constante stroom nodig is… Ik blijf nog even hopen :slight_smile:

Maf, ik heb bv KaKu dubbele pulsdrukkers (AWST-8802) en de 1e batterij moet nog vervangen worden. Ze hangen al een paar jaar.
En je kunt er alles mee aansturen wat met Homey is gekoppeld.

Cool

Werkt die schakelaar rechtstreeks via de lampen of via de Hue bridge?
Deze werkt via de Bridge.
En misschien een lamp via de Bridge schakelen en in Homey een flow maken dat
ALS lamp ingeschakeld
DAN doe iets.
Is wel wat omslachtig.