Ik ben op zoek naar een schakelaar op batterij(en) welke ik fysiek aan of uit kan zetten, zodat ik visueel kan zien wat de status van de schakelaar is (dus geen tiptoets of touch.
Ik wil dit hebben zodat ik daarmee een conditie kan maken in een flow (schakelaar aan, doe dit. Schakelaar uit, doe dat). Ik wil daarmee bijv. zorgen dat mijn airco’s aanblijven ook al leveren mijn zonnepanelen niet genoeg stroom meer. Schakelaar uit = airco’s uit.
Heeft 1 van jullie hiervoor een idee wat goed werkt met homey?
De IKEA RODRET kan een oplossing zijn, er is een aan-knop en uit-knop, deze kan je gebruiken in Flows. Maar voor zover ik weet worden die helaas niet meer verkocht. Ik heb zelf meerdere van deze remotes om bijvoorbeeld de ventilator en buitenlamp te schakelen, ze zijn ook erg goedkoop (maar €4).
Bedankt voor je antwoord. Jammer dat je iets adviseert wat niet meet te koop is. Daar schiet ik dus niet veel mee op. Tevens kan ik van deze schakelaar niet fysiek aflezen wat zijn status is (aan of uit).
In theorie kan je een contact sensor gebruiken om de functie te vervullen. Met wat creativiteit kan je hier een “schakelaar” behuizing rond bouwen.
Een andere mogelijkheid is een klassieke (opbouw) schakelaar in combinatie met bijvoorbeeld Hue bredrade aan-uitschakelaar. Ervaring met deze schakelaar leert echter dat er soms een slecht contact kan optreden waardoor de aan/uit positie wordt omgedraaid op de fysieke schakelaar.