Ik wil enkele rolluiken gaan bedienen met een rollershutter-module’s opdat ik ze in ieder geval via m’n Homey kan bedienen. Toch wil ik ook fysieke schakelaars inbouwen om de rolluiken te kunnen bedienen. De locatie van die schakelaars zijn NIET bedraad met de rollershutter-module’s te verbinden. Nu kan ik wel een flow verzinnen waarmee de draadlose schakelaars de shutters gaan bedienen maar dan zit de homey er altijd “tussen”. Weet iemand of er een oplossing is om een draadloze schakelaar direct te linken aan een shutter ?
vervang de schakelaar door een van de vele merken welke beschikbaar zijn:
iets als een
Zelf gebruik ik de MCOHome MCOHome App voor Homey | Homey
maar er zijn er van meer merken.
idd een dergelijke draadloze schakelaar dacht ik toe te passen maar de vraag is dus werkt dat (ook) zonder homey-flow dus kan zo’n schakelaar “direct draadloos” verbinden worden met zo’n shutter ?
Wat is de betreffende shutter dan qua merk/type?
Bijv. een Shelly wandzender kun je een Shelly shutter zonder Homey laten aansturen via een Shelly scene
Sommige zigbee (en z-wave?) apparaten kun je rechtstreeks met een ander apparaat koppelen, ik weet niet of er shutters bestaan waarmee dat kan.
Soms werkt het vanzelf (bijv Ikea plugs die ‘zomaar’ geschakeld worden door Aqara schakelaars).
Dit is de shutter, dus ik kan deze bedienen als Homey uit is.