Simpele lampsturing (help)

Ik heb een lamp, lichtschakelaar en een bewegingssensor.
Ik wil de lamp met de schakelaar aanzetten en na 15 minuten automatisch uitzetten wanneer vergeten is om de lamp met de schakelaar uit te zetten. Ik vind flows met zandlopers om dergelijke ideeën te realiseren.
Maar ik wil het nog makkelijker maken, zie de afbeelding.

Deze flow werkt slechts 1 keer goed (lamp aan, beweging gedetecteerd en beweging uit). Wanneer de lamp na de 1e keer wordt aangezet en beweging wordt gedetecteerd en de beweging stopt gaat de lamp meteen uit. De vertraging die bij lamp uit staat wordt niet meegenomen lijkt het.

Doe ik iets verkeerd of wil ik iets wat op deze manier niet gaat en toch met zandlopers werken?

Vriendelijke groet, Matt

Schermafbeelding 2021-11-08 om 17.11.18

Het probleem is je vertraging: die altijd blijft lopen, ook al is er weer nieuwe beweging. Dat de lamp snel uitgaat is waarschijnlijk van een eerdere keer dat beweging is gestopt. Dat is waarom andere implementaties timers gebruiken, die kun je ook stoppen als ze je niet uitkomen.

1 Like

Je kan het ook anders oplossen:

Je hebt dan natuurlijk ook een tweede flow nodig om hem weer uit te schakelen.

Bedankt voor de reacties.

Matt

1 Like

Je kan ook met zone activiteit werken, ALS zone inactief is voor X minuten DAN zet lamp uit

Je kan het ook simple houden en effectief.

Ik heb het op deze manier gemaakt. Werkt prima. Zone actief lukt ook wel maar je kunt geen schakelaar in de flow verwerken.

Bedankt, Matt

1 Like