Simpele flow die het niet doet. Waarom niet?

Het idee is simpel. In onze inloopkast wil het wel eens voorkomen dat de sensor geen beweging detecteerd en dan de lichten uit zet. Om dit te voorkomen heb ik 2 flows gemaakt die met elkaar zouden moeten samenwerken om te voorkomen dat de lichten uit gaan als er geen beweging gedecteerd wordt voor een bepaalde tijd:

Hier gaan bij detectie de lichten aan en wordt de volgende flow gereset.
De flow wordt gereset als we nog in de kast bezig zijn waardoor de timer van 20 seconden ook gereset zou moeten worden.

Wat er nu eigenlijk gebeurd is dat de flow wel wordt uitgeschakeld maar nog wel afgemaakt wordt. Dus hoe dan ook. Als er geen detectie wordt geregistreerd gaan de lampen altijd uit na 20 seconden. Ongeacht of we daarna de start flow triggeren.

Waarom gaat de flow nog door terwijl deze is uitgeschakeld? En wat zou de oplossing hier voor zijn?

Kijk eens naar:

Daar kan je een timer stoppen.

Dat is een hele goede @Theo_de_Koning. Bedankt voor het delen en reageren! :smile:

Welkom op het forum

Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.
Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.

Je kunt ook gaan werken met de “zone actief/inactief” kaarten, aangezien daar een ingebouwde timeout kunt gebruiken. (inactief voor … minuten).

Heb deze flow gemaakt maar het schijnt nog niet helemaal te werken.

Bedankt @Caseda , daar ga ik even naar kijken!

Hier staan diverse varianten als voorbeeld, en de flows zijn importeerbaar: