Schakelaar 220V > USB voor in inbouwdoos die werkt met Homey

Ik ben opzoek naar een mooie oplossing voor in de woonkamer om een tablet aan de muur te hangen voor Homey dashboard. Ik heb al een mooie houder met muurbevestiging gevonden die voor een inbouwdoos geplaatst kan worden. Maar nu ben ik nog opzoek naar een 220V to USB schakelaar die aangestuurd kan worden door Homey, zodat ik de tablet op gezette tijden kan opladen en daarna weer stroomloos kan zetten. deze schakelaar moet alleen wel klein genoeg zijn om in de inbouwdoos in de muur weg te werken, zodat het allemaal mooi achter de tablet is weggewerkt. Nu had ik al de KlikAanKlikUit Inbouwschakelaar - AWS-3500S gevonden en deze 220V to USB power module, waar ik dit mee zou kunnen doen. Ik ben al opzoek geweest of er niet een schakelaar is die beide functies in zich heeft, dus 220V naar USB en die geschakeld kan worden vanuit Homey, maar ik kan zoiets niet vinden. Weet iemand of zoiets wel bestaat en waar ik het dan kan vinden ?

Wat wil je bereiken met het tijdelijk stroomloos maken van de lader? Ik denk niet dat je energie bespaart (vergeet niet dat de schakelaar ook in rust energie gebruikt).

Ja, zo’n goedkoop ding zal waarschijnlijk ook (veel) meer stroom gebruiken dan een fatsoenlijke oplader, die zetten zichzelf min of meer uit als de accu’s opgeladen zijn.

Plus dat ik zo’n Chinesium USB module nooit permanent aan de 230V in een wandcontactdoos zou willen hebben, maar dat ben ik :wink:

Dat de lader en tablet niet continu aan de stroom hangen. En niet voor het stroomverbruik maar meer voor de veiligheid.

Maar ik denk dus dat de originele lader met contra stekker niet gaat passen in de wandcontactdoos waar ik de tablet voor wil plaatsen.

Dat is dus ook de reden dat ik de kaku schakelaar ervoor wil zetten, zodat ik de stroom kan afsluiten. En omdat ik ook niet zoveel vertrouwen heb in zo’n goedkope usb module, vroeg ik mij dus af of er niet zoiets is van een goed merk wat past in een wandcontactdoos die je via homey aan/uit kan doen…

Maar als je veilig kiest voor de lader is de schakelaar niet nodig, en als de lader niet veilig is, dan is ie niet ineens veilig omdat hij korter aanstaat. Heb je ook bedacht hoe de lader z’n hitte kwijt kan in de muur?

Zie Opladers, batterijen en accu's - Brandweer

Dat weet ik, maar zoals ik al aangaf, ik denk niet dat de originele lader met een contra stekker gaat passen in de wandcontactdoos, dus dan moet je toch naar een andere oplossing zoeken.

Klopt, maar dan kan ik de lader wel aanzetten als ik er zelf bij in de buurt ben, dat geeft een iedergeval een veiligergevoel dan dat hij aanstaat als ik lig te slapen of niet thuis ben.

Tussen de tablet en de muur blijft 1,5cm ruimte zitten door de wandhouder en de wandcontactdoos blijft open dus de warmte kan gewoon weg.

Voorbeeld plaatje van de wandhouder

Ik denk niet dat er iets kant-en-klaars bestaat waar je naar zoekt.

Dat idee krijg ik ook, kwam nog wel onderstaande usb module tegen (zie screenshot), maar daar vragen ze bijna 80 euro voor (wat ik wel heel duur vind voor een usb module/lader) en die kan zich zelf ook niet aan/uit schakelen. Dus dan heb ik even goed ook nog de extra kaku schakelaar nodig om hem via Homey te kunnen schakelen.

Maar ik heb de oplossing gevonden, ik kom er net namelijk achter dat de muur waar hij komt te hangen een gipsblokken muur is en niet van beton, dus ik ga de ruimte in de muur achter de tablet gewoon een paar cm vergroten zodat de originele samsung lader met een contra stekker en de kaku schakelaar er inpassen.