Usb kabel schakelen

Aan mijn tv zit een usb kabel die ik gebruik om een gehoorapparaat kastje te voeden.
Die wil ik aan en uit kunnen zetten vanuit homey. Zoek dus een smartschakelaar/contactdoos voor usb.

daar zijn er niet veel van, zover ik weet.

Wat is de reden om die te schakelen?,

Alhoewel als ik eerst googled had…

Ik zie alleen nog geen support in de App, maar wellicht is het zo simpel als Generic Zigbee Device en On/Off …

Als ik door het huis loop (gaat de verbinding met mijn hoorapparaat aan en uit ) of als de magnetron aan gaat dan reageert dat apparaat terwijl ik dat op dat moment niet wil. Alleen als ik echt tv zit te kijken wil ik die aan kunnen zetten.

1 Like

Ik had wel gegoogled maar op de verkeerde termen.

Wellicht omslachtig, maar een kleine powered usb hub ertussen en die op een tussenstekker ?

Als het alleen om power en niet om data gaat, gewoon een usb-lader in een tussenstekker.

Anders wordt het solderen aan de 5v van een usb stekker en een fibaro of shelly implant daar op…

Dank voor het meedenken inmiddels de Innosmart Smart USB Adapter - Zigbee - Smart plug usb besteld!

Waarom de Innosmart als ik vragen mag?

Hoewel hij hetzelfde lijkt als de Sonoff is er voor Innosmart geen Homey App.
Voor Sonoff wel, hoewel deze dit device niet ondersteund lijkt het.

Mogelijk heb je dan met de Sonoff wellicht meer kans op ondersteuning in de toekomst dan met een merk waar nog helemaal geen app voor is.

Voor aan/uit heb je mogelijk geen app nodig (als voor dit debice hetzelfde geldt als tussenstekkers en lampen), maar voor iets geavanceerdere functies wel…

Goeie vraag; heb me laten leiden door intuïtie i.p.v. de feiten (die ik nog niet kende als beginner).
Ik ga het gewoon proberen.

2 Likes

Ik heb deze besteld en hij schakelt als generiek zigbee device. Enigste nadeel is dat alleen eerste poort het doet omdat ik niet poort 2 en 3 kan configureren. Dus meer dan 1 poort bestellen is wat nutteloos

https://nl.aliexpress.com/item/1005007628765310.html

Je kunt evt. app support aanvragen, voor de multi poort modellen: [APP][Pro] Tuya Zigbee App

Good idea, there was already an issue for the 2 plug version so I added interview data to that.

2 Likes