Rolluik op verschillende tijden

Willen jullie eens meekijken? Ik heb gisteren m’n Homey Pro binnengekregen. Heb al wat apparaten gekoppeld, en ben nu aan het rommelen met de Flows.

Ik heb een slaapkamer, met een rolluik. Ik wil dat 'ie om half 8 opengaat, behalve in het weekend, dan moet 'ie om half 10 opengaan.

Doe ik het zo goed? Of is er nog een andere, beter manier?
Is er een uitgebreide beschrijving van de mogelijkheden?

Groet,
Jaap

Ja dit gaat werken. Maar zelf vind ik lange vertragingen (120min) wel tricky. In 2 uur kan er veel gebeuren met Homey of de app (zoals firmware update, restart) waardoor de vertraagde flow niet start.

Beter is dan gewoon een tweede flow voor de weekenden, die start om 9.30

1 Like

Dank voor je reactie. Het leek me mooi om het in 1 flow te houden, om ook een beetje de Advanced Flows te gebruiken.
Maar dan maak ik er twee van.

Wat nu als het tweede paasdag of tweede pinksterdag is?
wel een weekdag maar wil je dan niet uitslapen? Of onregelmatige vrije dagen.

maak twee of meer alarmen die je kan aanpassen,

en één flow

Dan pas ik de alarms aan bij onregelmatige veranderingen van vrije dagen.

Er zijn dus vele wegen … ieder zijn smaak.
Kan natuurlijk ook in een AF en je kunt meer condities toevoegen maar dit even in 2m in elkaar gedraaid zonder laptop.

Graag even het topic titel even aanpassen aan het onderwerp anders komen hier honderden vragen of ze het goed doen.

Start met topics lezen staan vele goede voorbeelden en de mogelijkheden zijn oneindig dus niet allemaal beschreven. Search levert vaak ook veel op met enkele goede keywords

https://community.homey.app/search?q=Screen%20flow

2 Likes

Dat kan gewoon op hetzelfde canvas bij een advanced flow. Gewoon een tweede ‘als’ kaartje neerzetten. Je hoeft dus niet een compleet andere flow te maken.

1 Like

Dat klinkt goed, maar dan moet ik er wel steeds aan denken om het aan te passen. Ik wil er het liefst helemaal niet aan denken. Hier ga ik ook eens mee spelen.

Topic titel aangepast van: Doe ik het zo goed? (Advanced Flow)
Naar: Rolluik op verschillende tijden

Oke, met alarmen werken wordt 'm niet.
Maar uitslapen op feestdagen is wel handig.
Ik heb het nu zo:
Ik heb zo’n zigbee knop in de woonkamer. Als je daarop drukt wordt de variabele ‘uitslapen’ ja, en dan gaan de rolluiken later open. En om 12:00 wordt de variabele weer gereset. Behalve als het vakantie is.

Het kan vast nog mooier, maar ik vindt dit al tof…

1 Like