Flow werkt in de week niet in het weekend

Hallo allemaal,

sinds een dikke maand heb ik een raar fenomeen. Ik heb een flow die 's morgens zorgt dat we aangenaam wakker worden. Sonos gaat zachtjes spelen, led ringen aan de Walli schakelaars gaan uit, en de Somfy rolluiken gaan gedeeltelijk open. Dat wordt getriggerd door een wekker. Eentje voor in de week een ander voor het weekend. De flow voor het weekend is een kopie van die voor de week enkel de wekker is dus een andere.
En nu komt het in de week is er geen enkel probleem en doet de flow wat hij moet doen maar in het weekend loopt alles perfect behalve de rolluiken, die blijven dicht. Ik heb aan het eind van de flow een notificatie gezet zodat ik in de Homey app kan zien of de flow gelopen heeft en die staat er wel degelijk op het geplande uur.
Iemand een idee waar ik dit moet gaan zoeken?

Alvast bedankt.

Wilfried

Flows ff delen hier zodat we mee kunnen kijken. Nu zou het allemaal gokken zijn.

1 Like

Flows delen helpt inderdaad.

Maar als ik het goed begrijp zijn de rolluiken de enige devices die het niet doen in het weekend? Hebben deze nog een β€˜native’ app waar iets ingesteld staat?

:ok_hand: die native app heeft mij ook al eens op het verkeerde been gezet ja.

Ben nog even op zoek hoe ik mijn flows hier in de topic krijg maar ondertussen nog wel twee bevindingen. Als ik de flow manueel start doen de rolluiken het wel.

Vanmorgen om 08u00 deden ze het niet, maar toen ik de wekker verzette naar 08u30 en die liep af deden ze het wel.

YepπŸ‘

Dit is de flow voor de weekdagen (staat ingesteld) in de wekker.

en dit is die voor het weekend

Ik neem aan dat de β€œ0 Achteraan 100%” een flow is om de luiken te openen?
Zou je er daarvan ook 1 willen posten?

Klopt, maar die zijn niet zo wereldschokkend.

Ik vraag me echt af of het wijzigen van de wekker de truuk gedaan heeft. Maar dat kan ik uiteraard pas aanstaande zaterdag testen.