Velux dakramen/rolluiken - flow start niet meer automatisch?

Goedenavond,

Ik ben een beginnend Homey gebruiker en heb vorige week een paar flows in elkaar geknutseld die tot het afgelopen weekend prima hebben gewerkt maar nu niet meer, als ik ze handmatig start werken ze prima. Ik heb werkelijk even geen idee meer…

De situatie:
Ik heb twee Velux dakramen met rolluiken. Ik wil de rolluiken om 21u dicht doen waarbij ik eerst het raam sluit tot 11% zodat de rolluiken volledig naar beneden kunnen (als ze te ver open staan wordt het rolluik geblokkeerd ergens halverwege) en vervolgens laat ik de vensters op basis van een uitgelezen variabele weer open zetten in de stand waarin ze stonden voor het sluiten van de rolluiken.
's Morgens door de week wil ik de rolluiken om 7u open laten gaan, in het weekend om 9u.

Zowel het sluiten als het openen gebeurd niet meer automatisch, wat gaat hier mis?

Ziet er op zich goed uit. Ik vermoed dat Homey’s tijd niet meer synchroon loopt.
Maak eens een flow die over een minuut start met een tijdlijn kaartje bij “Dan”.
Als het werkt, zou de tijd goed moeten staan.
Hier kun je ook de Homey tijd vinden:

Verder, tijdlijn (of Simple Sys Log) kaartjes toevoegen bij “Dan” en “Anders” werkt vaak verhelderend bij dit soort probleempjes.

1 Like

Dank je Peter voor je antwoord. Heb zojuist een testje gedaan met een appje die ik stuur op een bepaalde tijd en die krijg ik keurig netjes binnen…

Het rare is ook dat het prima gewerkt heeft en er spontaan mee opgehouden is na afgelopen vrijdag denk ik nu ik er beter over nadenk en toen is mijn HP wel een paar keer aan en uit geweest omdat Liander hier aan de meterkast moest sleutelen… zal zo de HP nogmaals herstarten en dan ben ik benieuwd of morgenochtend mijn rolluiken open gaan :slight_smile:

Wordt vervolgd…

1 Like

Toen ik net thuis kwam waren de rolluiken omhoog :slight_smile:

Nu ben ik benieuwd of die ze vanavond ook weer dicht doet… Ik was al bang dat ik van alles verprutst had, nu merk ik dat ik nog heel wat ervaring mis en meteen veel te moeilijk begin te denken… :face_with_monocle: