Reset Philips Hue lamp gen 3

Ik heb een Hue Bridge Gen 2.1 en een Philips Hue White and Color lamp Gen 3 gekocht.
Had de Philips Hue app geïnstalleerd en alles werkte perfect!
Echter na de lamp bij de achterdeur geplaatst te hebben reageerde deze niet meer, afstand tot de hub te groot.
Nu kwam ik erachter dat ik beter de Philips Hue ZigBee app had kunnen installeren, dan werken alle apparaten op het zelfde mesh netwerk in de Homey.
Echter als ik de lamp nu wil toe toevoegen wordt deze niet gezien en moet ik deze met een afstand bediening of schakelaars van Hue, heb ik niet, of met de Hue Bridge resetten.
Op internet gevonden dat ik de reset knop achter op de Hue moet indrukken om te resetten, maar dit geeft geen resultaat., alleen dat ik de lamp nu in de Bridge opnieuw kan installeren, maar dit niet gedaan.
Heeft iemand misschien een andere oplossing?

Als je de Hue bridge reset dan worden je lampen ook ge-reset. Daarna zou je hem dus opnieuw toe kunnen voegen aan je Hue bridge maar ook in Homey met de Hue zigbee app.
Andere manier is inderdaad met een IKEA schakelaar of een dimmer maar zoals je al aan geeft heb je die niet. Dus eerst maar eens proberen toe te voegen nadat je de Hue bridge hebt ge-reset.

Al geprobeerd om met de Philips Hue ZigBee app (Hue bulb A19) aan te melden, nadat ik deze met de Hue Bridge had gereset, echter de Homey ziet niets.

Dan ben ik bang dat je hem toch zal moeten re-setten met een schakelaar/dimmer. Hoeft niet perse van Hue te zijn trouwens, de IKEA dimmer doet het ook prima.

Belangrijkste is eerst verwijderen van de Philips Hue Bridge. Volgens mij kun je dan eventueel de lampen resetten door deze 6x,7x snel achter elkaar aan en uit te zetten. Dit werkt zeker met IKEA Tradfri zo.

Zal naar Ikea gaan om een schakelaar te kopen.

Waarom? Heb je toch niet nodig dan?

Krijg de lamp niet aangemeld op de Homey.
Gereset met de Hue hub, de Hue hub ziet deze nu niet meer, de Philips Hue ZigBee app geïnstalleerd, maar krijg deze niet aangemeld.

6 maal aan/uit gezet, 7 maal aan/uit gezet en 8 maal aan/uit gezet, geen resultaat.

Om deze lamp te installeren gebruik ik de Philips Hue ZigBee app en selecteer dan de Hue buld A19, dit toch de juiste voor deze lamp?

Dan moet ik maar een Hue dimmer switch kopen.

Ik heb precies hetzelfde had en gedaan. Alle devices uit de Bridge en resetten (zonder afstandbediening).
Staat je Homey in de buurt van de Hue lampen? Ik heb er een 3-4 meter tussen zitten. Soms moest ik het een paar keer proberen, maar uiteindelijk lukte het en zag de Hue Zigbee de lampen.

Edit: Probeer eens 3-5 seconden aan, 3-5 seconden uit, en herhaal dit een paar maal (niet meer uitzetten als de app ze eenmaal ziet).

Alles geprobeerd wat ik denk wat ik doen kan.
Homey staat nu 20 cm van de lamp.

5, 6, 7, 10 keer 3 sec aan/uit, zelfde met 5 sec gedaan.

Hmmm balen. Ik weet het ook niet verder. Misschien opnieuw starten: de lamp toevoegen aan de Hue Bridge. Dan de lamp weer verwijderen uit de Bridge. En dan de instructies v/d Zigbee app volgen om toe te voegen aan Homey.

En anders toch maar een remote kopen. Wellicht kun je uiteindelijk nog wel goed gebruik van maken.

Bedankt voor de reacties.
Net een remote besteld.

1 Like

En is het uiteindelijk gelukt?

Het lukt mij vooralsnog ook niet om een lamp te installeren via de Hue-app van Homey en ik heb van alles geprobeerd om te resetten …

Hier hetzelfde.

Ik heb 4 lampen en 1 doet het wel via Homey. Via de Hue bluetooth werkt het perfect.

Eerst had ik 2 andere lampen ook werken maar die had ik te lang uit staan en nu zijn ze niet meer te koppelen.

Lampen geprobeerd te resetten met gekochte dimmer Gen 3 en geleende hue-bridge maar beide werkt niet.