Regenmeter netatmo

Hallo, ik heb sinds een paar dagen het weerstation van netatmo geïnstalleerd en 't werkte ook. Maar omdat het niet helemaal goed ging, heb ik in homey de regenmeter verwijderd met de gedacht die te herinstalleren. Maar nu zie ik de regenmeter niet meer terug bij netatmo apparaten. Zie afbeelding.
Wat doe ik niet goed. O, in de netatmo.com weer app werkt alles wel. Dus ook de regenmeter.

Opnieuw het weerstation toevoegen…

Ik heb al verschillende keren opnieuw geïnstalleerd. Maar de regenmeter zie ik niet meer tussen de nieuwe apparaten staan. Zie afbeelding.
Maar 't heeft wel even gewerkt tot ik de regenmeter verwijderde en toen kreeg ik die niet meer geïnstalleerd.

Even Homey herstarten, netatmo app herstarten, wellicht heb je dan weer de met gelijkheid toe te voegen. Werkt dat niet dan in de eigen app van netatmo de regenmeter verwijderen en weer toevoegen en daar weer in Homey toevoegen

Kies hier toevoegen weatherstation.
Dan moet hij de regenmeter vinden.

In een FB groep was iemand die m met geen mogelijkheid gekoppeld kreeg, dus je bent al een heel eind. Mss helpt het om de app te verwijderen, en daarna Homey opnieuw te starten.

Hé Marcel,
bedankt, het is gelukt.
Ik heb homey opnieuw opgestart en toen
en toen in de Netatmo app toegevoegd en toen kon het ook weer in Homey.
Nu nog de juiste flow werkend krijgen.
Ik wil mijn tuin irrigatie laten werk als het bv 24 uur niet heeft geregend en de temperatuur is bv boven de 20 gr.
Maar bij “regen werd kleiner dan …” moet ik een tag opgeven, en ik weet niet goed welke.
Weet je daar toevallig ook iets van?
gr William

Bij EN kun je Logic kiezen, kleiner dan bijv 0 of in mijn geval geval vul ik vaak 0,1 in omdat 0,1 ook niets in. He kun voor de tag dan kiezen bij netatmo regenmeter voor Vandaag. Je hebt dan de regen van die dag. Als je echter 24 uur droog wilt hebben zul je een flow moeten maken die de regen van de vorige dag ook opneemt. Dus je maakt een flow; Als het 23:59 is, DAN logic zet een variabele, kies dan weer VANDAAG en zet hem in de nummer variabele die je wilt.


Zelf gebruik ik hier een Homeyscript voor die ieder uur de regenval in mijn plaats in een variabele zet. Ik wil alleen de regenval voor de komende drie uren weten. Mijn gardena sensoren meten de bodemvochtigheid. In mijn geval is de flow ALS het later is dan 20: 00 EN de bodemvochtigheid is lager dan 40% en de regen voor de komende drie uren is 0, dan beregenen

Hallo Marcel het is gelukt. Natuurlijk moest ik een logica gebruiken.
Weer wat geleerd.
Bedankt hoor.
Gr William

1 Like

Waarom na 20;00 uur ??
In de zomer kan het nog lang na 20 uur warm/te heet zijn en koud water dan op de hete planten zou ik als ik jouw was voorkomen en het is ook waterverspilling.
Ik zou minstens rond of het liefst na zonsondergang en misschien dan nog onder de 20 (lager) graden buitentemparatuur gaan sproeien. Vedampt het water niet zo snel.

Ik heb trouwens voor mijn Netatmo Regenmeter ook nog een hulpje/broertje ter ondersteuning geregeld :

[Popp Regenmeter Z-Wave Plus Z-Rain | We ❤️ Smart! | ROBBshop](https://Popp Regenmeter)

Deze reageert sneller en een beetje accurater merk ik/lijkt het.

(In de voortuin de Popp regenmeter en in de achtertuin de Netatmo regenmeter.)
(een backup is wel erg handig bij verbindings/of accu-uitval.)

Ik stuur met beide regenmeters en de verschillende weervoorspellingen mijn dakramen aan resp. open of dicht.
En afhakelijk het termeratuur(verschil buiten/binnen) wordt ook langer of korter even s’morgens via de ramen automatusch gelucht (als ik tenminste thuis ben.)

Het gaat om het idee DoctorBazinga. De tijd is maar een voorbeeld. Dat snap je toch wel. En waarom denk je dat iemand zo’n systeem bouwt? Juist, om water te besparen.

20:00 doe ik omdat ik zes zones besproei. 3 van deze zones bestaan uit meerdere bloempotten. Met name deze planten hebben op een warme zomerdag dan hoog nodig water nodig. Omdat er slechts kort wordt gesproeid(1-3 min) zullen met name de drie zones in de siertuin soms nog een extra besproeiing krijgen. Vaak in de hele vroege ochtend. Er ligt geen gras, enkel siertuin en bloempotten.

Even gewoon ter info.

Red Iphonitis rigorosa : level 11

Op de laatste Black friday voor 60€ (als backup) gekocht.

Welke battrijen gebruken jullie voor de netatmo apparaten en de regensensor in het bijzonder. Na lang zoeken heb ik de wat duurdere “Engergizer Ultimate Lithium” AAA of AA als beste tot nu toe gevonden.

Troouwens als je je Netatmo hoofdmudule via USB aan een pc aansluit en de usb cofiguratie software van netatmo drrait heb je grote kans op een grote(re) firmware update van de Hoofdmodule en de regensensor.

Na die update draait mijn systeem veel beter/stabieler en vooral lange op de accus mee.

1 Like

Updates worden volgens mij automatisch geïnstalleerd. Welke firmware versies heb je nu? Ik heb nu firmware 103 voor de hoofdmodule, 12 voor de regenmeter en 25 voor de windmeter…

Ik ook 12 op mijn regenmeter en 255 op mijn windmeter en 181 op mijn hoofdstation hardware versie v2

Red Iphonitis rigorosa : level 11

De update naar 183 heb ik zover ik me nog goed kan herrineren een paar maanden geleden gedaan via usb toen ik mijn (kapotte) buitenmodule moest verwijderen/vervangen.

Groetjes,

Jan

Red Iphonitis rigorosa : level 11

Ik bedoelde 181 niet 183

Red Iphonitis rigorosa : level 11

Hoofdmodule is bij mij V3