hoe kan ik die melding in homey krijgen om zo een gordijn te sturen,
ik wil hebben dat de raam open is het gordijn niet sluit en dat eenmaal de raam gesloten word nadien het gordijn sluit na een bepaald uur
ik heb het contact nog niet in Homey staan, hoe krijg ik die contact in Homey om vanaf dan die flow te maken ik moet toch ergens het contact hebben, waarom heb ik dan een Ja/Nee logica nodig,
ik zie nergens een verwijzing naar "Contact Sensor (Raam) in Homey
Het is mogelijk dat nu net jóuw contact sensor niet wordt ondersteund.
Tuya lijkt het leuk te vinden om overal verschillende firmware of apparaat ID’s in te stoppen.
Dat is vreemd, dat doet Homey volgens mij enkel met zigbee & zwave apparaten.
Heb je de sensor toevallig in pair mode gezet om hem aan Homey toe te voegen?
Wat, als je een niet-ondersteunde sensor aan de Homey Tuya Cloud app wil toevoegen, krijg je de melding “geen nieuwe apparaten gevonden”, en wordt er helemaal niets geïnstalleerd.
Heb je toevallig een Tuya (whitelabel) zigbee - wifi hub aan de Tuya Smart app toegevoegd, en daarmee de (vermoedelijk zigbee) contact sensor gekoppeld?
Stuur eens een link naar de produktpagina van deze sensor ajb.
Het is erg vaag allemaal.
Anders zou je de test versie van de Tuya zigbee app eens moeten installeren, en de sensor rechtstreeks met Homey proberen te pairen.
maar nu eenmaal terug in Homey weet ik die sensor niet meer terug te vinden
in Homey App Tuya Cloud kan ik deze niet installeren, bij contactmelder zegt hij geen apparaten gevonden te hebben
Kijk, da’s een stuk duidelijker, en bevestigt mijn vermoedens.
Als je sensor wél in de developer omgeving staat, maar de Tuya Cloud app “Geen nieuwe apparaten gevonden” zegt, dan betekent dat jouw specifieke sensor niet als apparaat wordt ondersteund door de Tuya Cloud app.
Je kunt 'm evengoed wel gebruiken, en bv de status uitlezen via zg. RAW Commands methode: https://community.homey.app/t/app-pro-tuya-cloud/21313/765
Deze is perfect gelukt om meldingen te ontvangen, dat de sensor open of dicht is,
alvast bedankt voor deze info
nu vraag ik me af, kan dit ook werken met een knop voorbeeld de “Smart Knob”
ik heb deze ook zo ingesteld maar ik krijg geen info als ik op de knop druk of draai,
Edit => uiteindelijk werkt het nu wel, waarschijnlijk had het even tijd nodig om te sync’en