Help! Wat doe ik verkeerd

Krijg niets voor elkaar, zelf een simpele flow werkt niet.
ALS Somfy Io deursensor (open)
DAN Hue spot 8 aan

Apparatuur:
Homey pro
Philips hue
Somfy thahoma

ALS Somfy Io deursensor (open)
DAN Stuur notificatie naar jezelf

Op die manier kun je zien of de deursensor-trigger werkt. Zo niet dan moet je daar het probleem zoeken, maar als je de notificatie wel krijgt moet je aan de Hue-kant het probleem zoeken.

Beste Robert, bedankt voor jou snelle reactie.
De trigger werkt niet probleem zit in de deur sensor. In de tag staat geen status van de deursensor, geen ja of nee.
Ik begrijp niets van homey,
Heb eerder een vraag gesteld op deze forum voor mijn probleem met de tahoma deursensor, toen was het advies om IO deur sensor te kopen. Homey ziet de IO sensor wel maar doet er niets mee, zag net ook in de tag dat mijn somfy zonne en temperatuur sensor ook geen status aangeven.

Breng homey en de sensor eens dichter naar elkaar.
Wellicht dat het signaal van de sensor homey niet meer bereikt…
(Ca 1m, heel dicht bij elkaar schijnt negatief te werken)

Helaas geen verbetering.
Kan ik de deur,zo’n,temperatuur sensor direct met homey koppelen en niet via de tahoma app in homey.
Bv. met een Z stick Gen5


Test is mijn somfy deursensor.
De andere twee zijn mijn zon en temperatuur sensoren.

Dus als je de deursensor toevoegt, je bekijk vervolgens het apparaat (button van apparaat vasthouden onder “apparaten”) dan geeft hij aan dat de deur altijd dicht is? Zie je de batterij tab (swipe naar links). Is de batterij vol?

Krijg geen status van de sensor, alleen een min (-) streepje, zoals mijn bijgevoegde foto aangeeft.
Veel van mijn inputs werken niet met homey. Deursensor, zonsensor,temperatuur sensor.
Output werken wel: lampen, rolluiken,gordijnen en screen
Hopelijk heeft iemand een oplossing.

De ontwikkelaar wellicht, zie Github:

Deel je flow eens, ben wel benieuwd hoe je de flow hebt opgebouwd n welke kaartjes je hebt gebruikt.

Je kunt io alleen met Tahoma koppelen. Het is een gesloten protocol. Als je in de Tahoma app kijkt gaat de deursensor dan wel op aan en uit?

In de Tahoma app kan je uiteraard via Smart de door jou gewenste flow maken, maar dat is nog niet Homey!! Je kunt die flow ook opslaan als een scenario. Stel je maakt een scenario, deursensor aan, Hue lamp 8 aan. Dit scenario kun je dan weer in Homey aanroepen. Stel dat je een lux sensor hebt van een ander merk dan maak je de flow als lux > 100, dan Tahoma app, scenario Hue lamp 8. Etc etc

De deursensor werkt nog niet blijkbaar met Homey. In de Somfy Tahoma app kun je bij instellingen nog wat varieren met de tijd van synchroniseren. Wellicht helpt dat. Anders uit Homey de device verwijderen, somfy tahoma app verwijderen, homey herstarten, app installeren, device installeren, duimen.

Werkt het niet dan de developer vragen.

Zelf had ik de io zonsensor en heb hem 1 jaar werkende gehad en daarna nooit meer. Tip werkt dat niet met Homey, koop een deursensor van Neo Coolcam (zwave) of Xiaomi(zigbee), goed en goedkoop, mits je een goede mesh hebt. Dat is wel een vereiste

Dit is het probleem waar ik telkens tegenaan loopt.
Bij al mijn hubs zie ik alleen de output lampen screens rolluiken.
Zie in geen enkel platform mijn inputs
Deurschakelaars.
Als ik in tahoma een scenario wil aanmaken zie ik wel spot8 maar niet de deursensor.
Voor dit probleem heb ik homey gekocht
Ik heb Philips hue, homey,Google assistence, Amazon alexa,tahoma


Ik ga aanbevolen deursensor vandaag nog bestellen.

Dat is raar, mijn io zonsensor was wel zichtbaar. Bij Smart heb je de keuze voor sensoren, kan je daar op drukken en wordt hij dan zichtbaar?

Wellicht opnieuw toevoegen?

Mijn io windsensor van somfy heeft ook dat fenomeen dat hij niet zichtbaar is, maar die reageert uit zichzelf voor wat hij moet doen(zonnescherm dicht bij een windstoot) Dat lijkt mij voor een deursensor echter raar. Ik denk dat je het in die richting moet zoeken. Wellicht de handleiding hier posten, misschien kunnen we verder helpen. An sich werkt de Tahoma prima(maar Homey beter🤛)