Qubino mini dimmer

Als ik de dimmer aanzet met homey start hij altijd op vol vermogen. Als ik het bijvoorbeeld op 50% sterkte zet en het uitzet, begint het met 100% wanneer ik het weer aanzet. Als ik de wandschakelaar gebruik, “onthoudt” de dimmer de laatste waarde, maar niet wanneer ik Homey gebruik.

Ik weet dat dit issue in een Engelstalig topic is besproken maar helaas is mijn Engels niet zo goed.

Heeft iemand een oplossing?

Ik heb last van hetzelfde probleem. Het lijkt alsof niet alle parameters zijn overgenomen tijdens het koppelen, maar na 4x opnieuw koppelen en de homey naast de dimmer te houden kan dat bijna het probleem niet zijn.
Ik heb nu ingesteld dat als de lamp wordt aangezet hij naar een bepaald dim niveau moet dimmen. Voor flows gebruik ik altijd dim naar een waarde.

Niet echt een oplossing, maar misschien weet iemand anders er een betere oplossing.

Is een probleem die al jaren bekend is maar waar ze geen prioriteit aan geven. Graag melden bij athom via support mail. Misschien lost het zich voor mij ook eens op.

Misschien kun je ook direct melden dat die icoontjes van het zonnetje niet bij het dim balkje staan.

Antwoord gekregen van Athom,:

Het probleem heeft zijn oorzaak in de Qubino app voor Homey. In dit geval heeft Qubino zelf de verantwoordelijkheid opgenomen om hun Homey app te onderhouden en updaten. Je ziet ze daardoor ook staan als uitgever van de integratie in de Homey App Store.

Gezien zij de eigenaar zijn van deze Homey app, kun je voor je vraag terecht bij hun eigen support desk. Alleen zij kunnen namelijk de integratie updaten en dit voor je oplossen.

Heb je dus niets aan, heb er maar een Fibaro Dimmer 2 ingezet.

Jemig dat is ook wat. Dit is echt al diverse keren gemeld bij athom, waar de app altijd door athom ontwikkeld werd. Nu hebben ze dat overgedragen kennelijk en nu dan. Zijn dan al die klachten ook overgedragen of wat?! Erg bijzonder en mateloos slechte communicatie. Maar ik zal dan m’n klacht ook doorsturen naar hen. Dank voor de terugkoppeling.